Škoda Felicia se nevrátí. Nástupce Rapidu ponese jméno Scala

Martin Přibyl Martin Přibyl
15. 10. 2018 13:45
Nebude to Rapid, ani Felicia nebo Garde. Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Automobilka to dnes potvrdila v tiskové zprávě.
Tvary nové Scaly předznamenává koncept Vision RS, který byl představen na pařížském autosalonu. Sériová verze bude představena do konce roku.
Tvary nové Scaly předznamenává koncept Vision RS, který byl představen na pařížském autosalonu. Sériová verze bude představena do konce roku. | Foto: Škoda Auto

V případě nástupce modelu Rapid se Škodovka rozhodla nelovit jméno z firemních archivů. Zklame tak ty z vás, kteří v našem nedávném průzkumu zvolili pro novou Škodu název Garde. V Mladé Boleslavi nesáhli ani po tradičním jméně Felicia, které mnozí očekávali. Místo toho se můžete těšit na Škodu Scala. 

Termín Scala se dá do češtiny přeložit jako žebřík nebo schody. Automobilka v tiskové zprávě píše, že "s modelem Scala vystoupá hned o několik vývojových stupňů." Podle svých slov s novým autem učiní velký krok i po technické stránce, chce totiž nabídnout techniku známou jen z vyšších tříd. 

"S novým modelem Škoda Scala otevřeme další kapitolu ve třídě kompaktních vozů značky Škoda. Jedná se o zcela nově vyvinutý vůz, který v této třídě stanoví nové standardy v oblasti technologií, bezpečnosti a designu. Jsme přesvědčeni o tom, že Scala má nejlepší šance k tomu, aby pro značku Škoda nově definovala segment A," řekl k novému jménu předseda představenstva Bernhard Maier.

Škoda ovšem nebude první automobilkou, která bude mít v nabídce auto se jménem Scala. Renault tak v minulosti pojmenoval dva sedany: jeden, větší, prodával v letech 2010 až 2013 v Mexiku, Egyptě a Kolumbii, druhý, menší, si pak mezi roky 2012 a 2017 mohli pořídit zákazníci v Indii.

 

Právě se děje

Aktualizováno před 1 hodinou

Italská policie provedla razie kvůli pádu janovského mostu

V rámci vyšetřování okolností tragického pádu mostu v Janově provedla nyní italská policie razie v sídle provozovatele dálniční sítě Autostrade per l'Italia (ASPI) a její dceřiné firmy SPEA, která dohlíží na bezpečnost staveb. Dnes o tom informovala agentura APA. Při neštěstí loni přišlo o život 43 lidí, dosavadní vyšetřování ukazuje na závažná bezpečnostní pochybení. Vlastníkovi obou společností, holdingu Atlantia, v důsledku hrozí, že přijde o koncesi na provoz dálnic.

Dálniční Morandiho most v Janově se loni v srpnu zřítil v délce 100 metrů. Tragédie vyvolala obavy o bezpečnost mostů v italské dálniční síti. Uvedené firmy čelí podezření, že falšovaly dokumenty o bezpečnostních kontrolách na mostech před neštěstím i po něm. Podle zjištění italského tisku byly už od roku 2014 obeznámeny s rizikem zřícení stavby. Tři zástupci firmy proto skončili ve vazbě, desítky dalších manažerů úřady vyšetřují.

Zdroj: ČTK
Další zprávy