Chuť Evropanů po nových osobních vozech nepolevuje. V březnu si jich podle statistik asociace evropských výrobců ACEA pořídili téměř 1,75 milionu, o necelých šest procent více než loni. Trh v zemích EU a EFTA (Švýcarsko, Norsko a Island) meziročně rostl už 31. měsíc v řadě. Lépe se nový auta prodávala pouze v letech 2006 a 2007, tedy před ekonomickou krizí.
Navzdory aféře Dieselgate zůstává suverénní evropskou jedničkou Volkswagen, který si ale meziročně o 1,6 % pohoršil a jeho podíl se snížil z loňských 11,1 % na letošních 10,4 procent. Mnohem více se dařilo jeho koncernové sestře Škodě Auto. Ta si proti loňsku polepšila téměř o sedm procent. Březen se stal nejúspěšnějším měsícem v její historii.
Absolutní prodejní rekordy hlásí v březnu také trio německých výrobců luxusních vozů Audi, BMW a Mercedes-Benz. Všechny tři značky významně rostly i v březnu na evropském trhu. Zlepšení BMW o více než 15 procent je dokonce nejlepší mezi TOP 10 značkami s nejvyšším prodejem.
Žebříček dvaceti značek s nejvyšším počtem registrací v letošním březnu v zemích EU a EFTA vypadá podle údajů asociace evropských výrobců aut ACEA následovně:
1. Volkswagen 180 797 (1. i v celém roce 2015)
2. Ford 136 325 (2.)
3. Opel 126 160 (3.)
4. Renault 118 641 (4.)
5. Peugeot 98 406 (5.)
6. Audi 94 880 (6.)
7. BMW 94 833 (8.)
8. Mercedes 90 696 (9.)
9. Fiat 85 494 (7.)
10. Nissan 78 471 (12.)
11. Toyota 69 569 (11.)
12. Škoda 67 645 (10.)
13. Citroën 62 190 (13.)
14. Hyundai 55 012 (14.)
15. Kia 49 990 (15.)
16. Dacia 40 720 (16.)
17. Seat 38 373 (17.)
18. Mazda 31 074 (19.)
19. Volvo 30 862 (18.)
20. Land Rover 27 763 (21.)
Kliknutím na aktivní jméno značky získáte přístup k podrobným a exkluzivním informacím o většině jejích modelů na českém trhu včetně ceníků a podrobných testů.
Úplně nejvyšší meziroční nárůst proti březnu 2015 jsme ze sledovaných značek zaznamenali u Jaguaru (+73 %). Velmi silný růst si užívají také Lexus (+23 %), Smart (+22 %), Land Rover (+20 %) nebo Mazda (+16 %). V mínusu se kromě Volkswagenu ocitly také Mitsubishi (-6 %), Nissan (-3,5 %) nebo Hyundai (-1,5 %).
První čtvrtletí skončilo meziročním růstem evropského trhu o více než osm procent. Škoda je na tom o devět procent lépe než loni. Více než dvojnásobek aut proti prvnímu kvartálu 2015 prodal Jaguar následovaný Mazdou (+29 %) a Land Roverem (+28 %). Ze značek TOP 10 je na tom nejlépe Fiat (+17 %). Hůře než loni jsou na tom pouze Mitsubishi (-6,6 %), Seat (-3,4 %), Nissan (-2,5 %), Volkswagen (-0,5 %) a Porsche (-0,3 %).