Bude, nebo ne? Spekulace o elektrickém VW Brouk rozvířila filmová postavička

Bude, nebo ne? Spekulace o elektrickém VW Brouk rozvířila filmová postavička
O elektrickém Brouku uvažoval Volkswagen už v roce 2012.
Tehdy vznikl prototyp vozu E-Bugster.
Lithium-iontové baterie vážily 315 kg...
...auto s nimi ujelo 160 kilometrů. Zobrazit 12 fotografií
Foto: Volkswagen
Jakub Stehlík Jakub Stehlík
19. 7. 2023 6:02
Elektrické Volkswageny si zahrály v chystaném animovaném filmu pro děti. Na tom by nebylo nic zvláštního, kdyby hlavní postava příběhu nejezdila v autě, které zatím neexistuje.

V animovaném filmu "Miraculous: Kouzelná beruška a Černý kocour", který se má během léta objevit v kinech a na streamovací platformě Netflix, účinkuje hned několik elektrických modelů z Wolfsburgu: Vidíme tu busík ID.Buzz, ID.4, ale i chystaný liftback ID.7, jenž se má začít prodávat na podzim.

Největší pozornost si ale vysloužila hlavní postava filmu, kouzelná beruška. Ta na rozdíl od ostatních figurek jezdí v elektrickém Brouku, o kterém automobilka dosud mlčela.

Volkswagen k filmu vydal tiskovou zprávu, ve které píše, že coby seriál se Miraculous stal fenoménem, kterému propadly děti ve 130 zemích světa. Film, který podle série nyní vznikl, se má promítat ve více než stovce zemí po celé planetě.

"Elektromobilita je cool a vzrušující, což přesně zapadá do příběhu filmu i k jeho postavám. Jsme nadšeni, že oblíbené figurky mohou prožít svá dobrodružství v elektrických autech naší ID rodiny," cituje zpráva vedoucí marketingového oddělení Volkswagenu Nelly Kennedyovou.

O tom, že by mohl Brouk pokračovat v elektrické podobě, se mluví už od roku 2012. Tehdy Volkswagen představil studii E-Bugster, což byl tehdy vyráběný Beetle s otevřenou karoserií přestavěný na elektromobil.

Svou moderní podobu získal původní předválečný Brouk v roce 1997, kdy vyjel k prvním zákazníkům s anglickým názvem New Beetle a podvozkem z Golfu. Odstartoval tehdy éru retro vozů, na kterou později navázala také britská automobilka MINI. New Beetle se dočkal ještě i druhé generace - ovšem už jen se jménem Beetle -, výroba však definitivně skončila v roce 2019.

V Evropě nebyl moderní Brouk nikdy moc úspěšný, snad proto, že jeho první generace nasadila přemrštěnou cenu. Hlavním odbytištěm se tak staly Spojené státy, kde naopak patřil k důležitým modelům. Automobilka navíc zájem místních motoristů pravidelně živila limitovanými edicemi v roztodivných barevných kombinacích, které se k Evropanům vůbec nedostaly.

O tom, že Volkswagen potřebuje zákazníkům v USA nabízet více emocí, byl přesvědčen i bývalý šéf koncernu Volkswagen Herbert Diess. Jako velký propagátor ID.Buzzu viděl právě v ID.Beetlu příležitost vytěžit z Volkswagenu to nejzajímavější z jeho historie.

Nový šéf značky Volkswagen Thomas Schäfer však před několika dny v poselství ke svým zaměstnancům zavelel k úsporám. Volkswagenu podle něj "hoří střecha nad hlavou" a tohle je prý "poslední budíček" k možným změnám. Úspory vidí především v osekání modelové nabídky a zeštíhlení nákladů.

Když se na Schäfera ohledně účinkování ID.Beetlu v dětském filmu obrátili novináři z časopisu Auto Motor und Sport, šéf značky jim pod tíhou nové situace očekávatelně vysvětlil, že Brouk, stejně jako model Scirocco, mají svůj čas za sebou. "ID.Beetle prozatím nebude," cituje článek jeho slova.

"Thomas Schäfer bere fanouškům naději," komentovali jeho prohlášení redaktoři časopisu. Zároveň si ale všimli, že v pečlivě formulované větě zaznělo slůvko "prozatím".

 

Právě se děje

Další zprávy