Do rajonu Superbu Combi vstupuje další hráč. Renault Talisman Grandtour umí zatáčet i zadními koly

Radek Pecák Radek Pecák
20. 5. 2016 8:33
Za praktičtější karosérii vozu spadajícího svojí velikostí do kategorie střední třída se bude připlácet třicet tisíc korun. Francouzská značka předpokládá, že přesto o ni bude větší zájem.
Design určitě není nijak extravagantní.
Design určitě není nijak extravagantní. | Foto: Renault

Kategorie velkých kombíků sice v současné době neprožívá ty úplně nejlepší časy, současně ale ani ty nejhorší. K tradičním hráčům na trhu, jako je například Volkswagen Passat, Ford Mondeo nebo tuzemská Škoda Superb, nyní přibude nové jméno.

Renault Talisman Grandtour ovšem navazuje na odkaz dříve prodávané kombi verze modelu Laguna.

Tato karosérie je pouze o sedmnáct milimetrů delší než v případě karosářské varianty sedan. Na prodloužení střechy ale vydělali cestující vzadu. Mají tak nad hlavou o tři centimetry více místa.

Vzadu je dostatek místa i pro vysoké dospělé lidi.
Vzadu je dostatek místa i pro vysoké dospělé lidi. | Foto: Renault

Vyzkoušeli jsme si v praxi při prvním krátkém svezení s automobilem na tuzemských silnicích, že ve voze mohou bez nejmenších problémů cestovat čtyři dospělí muži.

S sebou si mohou vzít celkem 572 litrů zavazadel, což sice není žádná rekordní hodnota, ale ani důvod kvůli komu zvažované pořízení tohoto vozu odmítnout.

Pokud se sklopí zadní sedačky vznikne možnost přepravit až téměř 1700 litrů předmětů. Protože je pak mezi dnem kufru a položenými opěradly schůdek, vytvořili konstruktéři možnost zvednout jednu část dvoudílné podlahy kufru tak, aby se vytvořil plynulý přechod. Není to dokonalé řešení, ale možná lepší než často používaná dvojitá podlaha, protože pak není nutné s sebou vozit tento po většinu času zbytný díl.

Foto: Renault

Výbavy jsou shodné jako v případě limuzíny. Mezi prvky, které je možné s vozem získat, tedy i zde může být systém Multi-sense, díky kterému se upravuje až deset parametrů ve čtyřech přednastavených a jednom individuálním režimu.

Na klikatých okreskách s relativně solidním povrchem se nám nejlépe jezdilo s parametry, které odpovídají režimu sport (zbývající jsou eco, comfort, normal a zmíněný individual), s jedinou výjimkou. Sportovní zvuk, který je do značné míry utvářen uměle, jsme si změnili na normální. Dieselová stošedesátikoňová šestnáctistovka pak neměla tak obtěžující nepřirozený sound.

Příplatkový systém 4 Control, který natáčí v zatáčkách také zadní kola, společně s celkovým naladěním podvozku, dává tomuto velkému kombíku poměrně sportovní vlastnosti. V zatáčkách je auto skutečně obratné. Od zadní nápravy se ale při přejezdu výraznějších hlubších kanálů a jiných nerovností ozýval poměrně silný a nepříjemný hluk. 

Základní cena nejnižší ze čtyř stupňů výbav a s nejlevnějším motorem (1,5 dCi) činí aktuálně 649 900 Kč, což je o třicet tisíc více než v případě stejně vybavené a výkonné karosářské varianty sedan. Výčet jednotlivých prvků zahrnuje mimo jiné i asistent pro jízdu do kopce, šestici airbagů, tempomat, LED světla pro denní svícení, dvouzónovou automatickou klimatizaci, multifunkční volant potažený kůží, elektrické stahování všech bočních okének, zadní loketní opěrku, palubní počítač a rádio.  

Podrobný test sedanu Renault Talisman čtěte zde.

 

Právě se děje

Další zprávy