Dacia nabízí nový sen českých rodin. Sedmimístný plynový Jogger nestojí ani 400 tisíc

Dacia Jogger přijíždí na český trh.
Všechny Joggery by navíc měly dostat efektní plastové obložení spodní části karoserie - půjde tedy o verze Stepway. Na snímku pak vidíte speciální úvodní limitovanou sérii Extreme, která se odlišuje řadou černých lesklých prvků na karoserii.
Vzadu, tím spíš díky vertikálním skupinovým svítilnám, Jogger může připomenout některé modely z prémiovější části trhu. Na rozdíl od Loganu MCV první generace, kterému je novinka svým pojetím hodně blízko, však nečekejte vzadu dvoukřídlé dveře. Víko kufru je nicméně lehké a dobře se s ním manipuluje. Jen mu zevnitř chybí nějaké výraznější madlo pro jednodušší zavírání.
Kabina je úplně stejná jako u Sandera, tady žádné překvapení nečekejte. A to je poměrně dobrá zpráva, protože palubní deska se povedla - je přehledná, vše je po ruce a nechybí ani chytré detaily, které si mnozí chválí právě u Sandera a Loganu. O co jde?
Dvojice sedadel úplně vzadu je dělená a lze je z auta dokonce úplně vyjmout. Jedna sedačka váží 10 kilo a manipulace s nimi není až tak složitá.
Foto: Martin Přibyl
Jan Matoušek Jan Matoušek
2. 12. 2021 11:11
Dacia Jogger patří mezi nejočekávanější nová auta následujících týdnů. Až sedmimístné kombi nahrazuje hned několik modelů rumunské automobilky najednou a v duchu tradice započaté už prvním Loganem MCV v sobě spojuje velký vnitřní prostor s atraktivní cenou. Základní Jogger tak přijde na 358 500 korun, i se sedmi místy k sezení se auto dostane pod hranici 400 tisíc.

Dacia Jogger je pokračovatelem nejen Loganu MCV, ale také velkoprostorových modelů Dokker a Lodgy. Ty se na českém trhu těšily mimořádné oblibě, logicky si tak české zastoupení značky slibuje hodně i od nového modelu. "Všude po Evropě znamená Dacia modely Sandero a Duster, ale v Česku byly populární i Dokker a Lodgy, jichž je Jogger pokračovatelem. Proto se na něj velmi těšíme," říká šéf českého zastoupení Renaultu a Dacie Zdeněk Grunt.

Na zmíněné automobily navazuje novinka nejen účelným vnějším designem, ale také vnitřním prostorem. I když totiž sdílí platformu CMF-B s novým Sanderem či Loganem, ovšem doplněnou o unikátní zadní část, má Jogger mezi nápravami 2897 mm. To přitom při celkové délce 4547 mm, výrazně tak překonává podobně velké soupeře z kompaktního segmentu.

Rozměry

Délka 4547 mm
Šířka 1784 mm
Výška 1632 mm
Rozvor náprav 2897 mm
Světlá výška 200 mm
Kufr (5 míst) 708/1819 l
Kufr (7 míst) 160/565/1819 l

Jak jsme se měli možnost přesvědčit už na podzimním mnichovském autosalonu, milimetry mezi nápravami jsou uvnitř znát. Dokonce i ve třetí řadě, která se nabízí za příplatek, je místa relativně dost. Samostatnou kapitolu pak tvoří zavazadlový prostor o objemu 708 až 1819 litrů. V sedmimístném uspořádání pak zůstává k dispozici ještě slušných 160 litrů.

Pod kapotou budou zpočátku dva motory, přičemž základ tvoří známý přeplňovaný litrový tříválec o výkonu 74 kW upravený pro pohon na LPG. S 40litrovou nádrží na plyn umí tato verze ujet v kombinovaném režimu kolem tisíce kilometrů na jedno natankování. Alternativu k němu představuje čistě benzinový přeplňovaný litrový tříválec o výkonu 81 kW. Obě jednotky mají standardně manuální šestistupňovou převodovku a pohon předních kol. V roce 2023 se do nabídky dostane i hybridní model, k němu je však zatím ještě daleko.

Technická data

1.0 TCe LPG* 1.0 TCe
Převodovka 6 MT 6 MT
Výkon 74 kW/67 kW 81 kW
Toč. moment 170 Nm/160 Nm 200 Nm
Zrychlení 12,3/12,5 s (5 míst); 13,0/13,2 s (7 míst) 10,5 s (5 míst); 11,2 s (7 míst)
Max. rychlost 175/172 km/h 180 km/h
Spotřeba 7,7-7,8/6,0-6,1 l/100 km 5,6-5,7 l/100 km
Emise CO2 119-122/135-138 g/km 127-130 g/km
Hmotnost brzděného přívěsu 1200 kg 1200 kg

* Údaje za lomítkem jsou platné při jízdě na benzin.

To plynový nebo benzinový Jogger si budou moci zájemci u prodejců objednávat už od zítřka, tedy čtvrtka 2. prosince. Základní cena vozu ve variantě Essential a s plynovým tříválcem je 358 500 korun, oproti Sanderu to znamená příplatek 55 100 korun. Pokud zájemce zatouží po sedmi místech k sezení, musí si připravit nejméně 377 500 korun - levnější nové auto s tolika místy na trhu momentálně není. Nabídku doplňuje benzinový tříválec za 371 tisíc v pětimístném a 390 tisíc v sedmimístném provedení.

Výbava stupně Essential pak obsahuje mezi jinými šest airbagů, systém nouzového brzdění, pomocníka pro rozjezd do kopce, nouzové volání e-call, elektrická přední okna, rádio se dvěma reproduktory a displejem integrovaným do palubního počítače, Bluetooth, výškově stavitelný volant, dálkové centrální zamykání, diodová potkávací a denní světla, mlhovky, střešní ližiny nebo 16palcová ocelová kola s kryty.

Klimatizace stojí 12 500 korun, paket s tempomatem a zadními parkovacími senzory vychází na osm tisíc korun. Dostupné balíčky výbavy tak Jogger odkoukal u Sandera a Loganu. Komu by pak chyběl centrální osmipalcový dotykový displej rádia, včetně čtyř reproduktorů a rozhraní Apple CarPlay a Android Auto přijde na sedm tisíc korun.

Prostřední stupeň Comfort stojí nejméně 403 500 korun s pěti a 422 500 korun se sedmi sedadly. Nicméně ve standardu nabízí navíc manuální klimatizaci, elektrické ovládání zadních oken, rádio s osmipalcovou obrazovkou, čtyřmi reproduktory a rozhraním Apple CarPlay a Android Auto, zadní parkovací senzory, podélně nastavitelný volant potažený umělou kůží, automatické stěrače, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, modulární střešní ližiny nebo 16palcová kola imitující litý disk.

Za šest tisíc je možné tento výbavový stupeň doplnit o navigaci, na stejnou sumu pak přijde i automatická klimatizace. Sledování mrtvého úhlu spolu s předními parkovacími senzory a couvací kamerou přijde v paketu na osm tisíc korun a stejnou částkou podmínil dovozce také balíček obsahující mimo jiné elektronickou parkovací brzdu nebo hands-free kartu pro bezklíčkové odemykání a startování.

Ceník - Dacia Jogger

Essential Comfort Extreme
1.0 TCe LPG / 74 kW (5 míst) 358 500 Kč 403 500 Kč 425 500 Kč
1.0 TCe LPG / 74 kW (7 míst) 377 500 Kč 422 500 Kč 444 500 Kč
1.0 TCe / 81 kW (5 míst) 371 000 Kč 416 000 Kč 438 000 Kč
1.0 TCe / 81 kW (7 míst) 390 000 Kč 435 000 Kč 457 000 Kč

Za vyloženě luxusní je u Joggeru možné považovat nejvyšší stupeň výbavy Extreme za nejméně 425 500, respektive 444 500 korun. Standardně totiž obsahuje automatickou klimatizaci, couvací kameru, hands-free kartu pro bezklíčkové odemykání a startování, sklopné stolky pro cestující ve druhé řadě sedadel, textilní koberečky nebo 16palcová litá kola. I s čistě benzinovým motorem a sedmi místy se pak tato verze vejde pod půl milionu korun. Z příplatků je možné vypíchnout navigaci za šest tisíc nebo hlídání mrtvého úhlu v paketu s dalšími prvky za deset tisíc korun.

Všechny Joggery mají standardně bílý lak karoserie, za metalízu se připlácí 13 900 korun, respektive 14 900 korun, pokud jde o hnědý odstín Terracotta.

 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

před 5 minutami

Arriva autobusy odmítá kritiku odborů o podmínkách řidičů na Moravě

Společnost Arriva autobusy nesouhlasí s kritikou odborů, že řidiči v Olomouckém, Zlínském a Moravskoslezském kraji nemají dobré pracovní a sociální podmínky. S odboráři jedná, ke shodě zatím strany nedospěly. Od čtvrtka 20. ledna jsou někteří řidiči na Moravě ve stávkové pohotovosti.

Situace se ve třech krajích podle odborářů zhoršila po fúzi Arriva Východní Čechy a Arriva Morava. Podle nich řidiči nemají k dispozici rozpis práce a nemají například dostatečné bezpečnostní přestávky. Firma to odmítá. "Řidiči turnusy k dispozici mají, protože podle nich jezdí a zajišťují tak spojení pro cestující podle platných jízdních řádů. Bezpečnostní přestávky odpovídají platné legislativě. Odborovým organizacím jsme nabídli spolupráci při tvorbě turnusů a možnost podávat podněty k úpravám," uvedl mluvčí skupiny Arriva Jan Holub.

Zdroj: ČTK
před 13 minutami

Radek Petrůj je v kauze Vidkun definitivně očištěn, žalobce vzal zpět své odvolání proti zproštění obžaloby. Může se tak vrátit k policii.

Zdroj: ČTK
Další zprávy