Martin Frei
1. 11. 2019 6:02
Trh s ojetými automobily je nevyzpytatelný. Co se u nového vozu považuje za přednost, obrátí se u staršího v nevýhodu. Za co jste u dealera připláceli desetitisíce, v bazaru nedostanete ani korunu. Po třech letech nezůstane v cenové logice kámen na kameni, protože zájemci o auta z druhé ruky mají jiné priority než první majitelé.
Letos ale působivě nízkou ztrátou hodnoty 21 % překvapují i další dva malí drsňáci. Prvním je Suzuki Vitara, které spojuje reálně slušné terénní dovednosti s dlouho budovanou tradicí značky. Podobný případ je Jeep Renegade. Jeho kvality jsou jasné, zároveň však ukazuje, jak moc se kupující orientují podle pocitu. Neotesaný kukuč a iluze původu v divokých prériích drží cenu ojetého Jeepu výš než u Fiatu 500X, což je přitom do šroubku shodná mechanika vyráběná na stejné lince v Itálii.