Clio nové vlny dává tvář příštím Renaultům. Hokejkám v předních světlech odzvonilo

Renault Clio s novou tváří.
Foto: Renault
Jan Matoušek Jan Matoušek
19. 4. 2023 16:04
Jak bude vypadat design budoucích Renaultů? To nenaznačilo loňské nové SUV Austral, ale až výrazně omlazené Clio. Automobilka ho uvádí s tím, že přináší "novou vlnu". Kromě výrazně obměněného vnějšího vzhledu se toho ale zas tak moc nezměnilo.

Pryč jsou hokejky, nahrazují je ostřeji řezané kly. Přední část omlazeného Clia se poměrně výrazně změnila, podle šéfdesignéra Renaultu Gillese Vidala se inspirací pro nové tvarování světel staly městské boty a také logo značky.

Světla samotná, ve všech výbavách diodová, jsou ostřeji řezaná a lépe ladí s již zmíněnými "kly" s diodami pro denní svícení. Širší je i přední maska. Je to mimochodem právě tvarování předních partií, které postupně převezmou všechny nové Renaulty - značka ho označuje spojením Nouvelle Vague, v překladu "nová vlna".

Vzadu jsou změny přece jen kosmetičtější: reflektory mají novou optiku, přepracování se dočkal i nárazník. Lépe tak ladí s upraveným nárazníkem vpředu. Novinkou v nabídce bude verze Esprit Alpine, poprvé představená u SUV Austral.

Nahrazuje někdejší RS Line, a má tedy sportovnější vzezření podpořené například matně šedou lištou v předním nárazníku, která vzdáleně připomíná tvarem přední křídlo monopostů formule 1. Lišta ve stejné barvě se pak objevuje i vzadu, kromě toho má tato verze 17palcová kola, jinou čelní masku, sportovnější volant nebo anatomicky tvarovaná sedadla.

Kabina omlazeného Clia se změnila spíše decentně. Nové jsou udržitelnější materiály - poprvé se v Renaultech objevuje čalounění třeba vlákny Tencel vyrobenými z přírodního dřeva. Mimo to už si také neobjednáte kožené čalounění dokonce ani volantu. Náhradou za přírodní useň je její umělá varianta. Nadále zůstávají digitální budíky s úhlopříčkou 7 nebo 10 palců, stejně jako centrální obrazovka s úhlopříčkou 7 nebo 9,3 palce. Nechybí bezdrátové propojení Apple CarPlay i Android Auto.

Pod kapotou je nadále poměrně široká škála motorů. Atmosférický litrový tříválec už z českého ceníku zmizel, stejně jako naftová patnáctistovka. Na některých trzích ale v nabídce přetrvávají. I v Česku je dostupný litrový přeplňovaný tříválec s 67 kilowatty, stejně jako jeho varianta upravená pro pohon na LPG. I po modernizaci se tak této jinak pomalu mizející verze Clio drží, naopak třináctistovka TCe ve výčtu motorů v tiskové zprávě chybí. To by mohlo naznačovat její konec: vzhledem k vyšším emisím bez překvapení,

Vrcholem nabídky zůstává hybridní verze E-Tech. Ta má 105 kilowattů a skládá se ze dvou elektromotorů, spalovací benzinové šestnáctistovky, integrovaného startér generátoru a baterie s kapacitou 1,2 kWh. Výhodou této verze je hospodárnost, Renault udává průměrně 93 gramů CO2 na kilometr nebo 4,1 litru paliva na 100 kilometrů.

V Česku se omlazený Renault Clio objeví v prodeji na podzim, již brzy také Francouz dostane japonské dvojče v podobě Mitsubishi Colt. Bude to stejná forma rebrandingu jako u Renaultu Captur a Mitsubishi ASX.

 

Právě se děje

Další zprávy