Glosa: Automobiloví manažeři už toho za sto let nakecali. Co nám slíbí letos?

Martin Frei Martin Frei
5. 1. 2023 15:51
Automobilový svět je v bodě obratu a včerejší jistoty přestávají platit. Stejně jako některé výroky pronesené nejvyššími z nejvyšších. Při pohledu do historie však nenaplněných předpovědí najdeme mnohem víc. Některé z nich stojí za připomenutí.

"To jsem asi plácal," přiznal před osmi lety Andrej Babiš, když byl Hospodářskými novinami konfrontován se svou vlastní předvolební rétorikou. Plácání ale není výsadou politiků, ušetřeni ho nejsou ani ředitelé a vysocí manažeři automobilek. Někdy je vývoj těžko odhadnout, jindy dotyčný uvěří ve svou vševědoucnost nebo skrývá jiné motivy. Příkladů je za století motorů víc než dost.

Foto: Aktuálně.cz

2018: Tesla nemá v ničem náskok

Produktového stratéga General Motors Boba Lutze a jeho prořízlou pusu jsme už jednou jmenovali. Proto bychom také měli připomenout, jak čile se v poslední dekádě soustředil na výpady vůči Tesle. V nich se dostával do stále krajnějších pozic. K legendárním patří čtyři roky starý rozhovor v televizi CNBC, kde tvrdí, že jakmile přijdou na trh elektromobily tradičních značek, Tesla ztratí jakoukoli výhodu. "Nemá náskok v technologii, nemá náskok v bateriích, nemá náskok v softwaru. Nemá náskok vůbec v ničem," pronesl. Záhy se ukázalo, že to nebyla pravda. Mercedes, Porsche, Jaguar ani BMW nedojedou na kilowatthodinu kapacity tak daleko. Nemluvě o úsporách v elektronice, kde Tesle stačí dva velké, na zakázku vyvinuté čipy místo stovky procesorů od dodavatelů konfekce.

 

Právě se děje

Další zprávy