Na úvod je potřeba jasně vytyčit, že započítávány jsou jen modely, kterých se loni nebo v roce 2022 prodalo alespoň sto kusů. Zároveň jsou rovnou vyřazena auta, která se v mezidobí přestala v Česku prodávat bez přímého nástupce - to je případ Opelu Insignia, Citroënu C4 SpaceTourer nebo Volkswagenu up! U nich je razantní pokles pochopitelný. Neplatí to pro generační výměny, což ale blíže rozepisujeme v textu k jednotlivým modelům.
Zároveň jde o čisté přenesení čísel Svazu dovozců automobilů; že se některý model propadl, nutně nemusí znamenat, že by jej zákazníci přestali mít rádi, ale zkrátka se mohly objevit problémy s dodávkami, změna na méně populární typ pohonu (týká se to především osobních dodávek koncernu Stellantis) anebo již zmíněné střídání generací. Čísla ale hovoří jasně, proto se takový model v přehledu objevit musí.