Před ruskou invazí, která začala loni v únoru, působilo v Rusku 2405 dceřiných firem patřících 1404 podnikům z EU a zemí G7, uvádějí autoři studie, o které informovala agentura AFP. Ke konci listopadu prodalo alespoň jednu ruskou dceřinou společnost méně než devět procent z těchto podniků, většina z nich je ze Spojených států. Převod ruských poboček podle studie ke stejnému datu dokončilo 18 procent amerických firem, 15 procent japonských a 8,3 procenta firem se sídlem v EU.
"Mnoho společností sídlících v těchto státech odolává tlaku vlád, médií a nevládních organizací, aby po invazi na Ukrajinu opustily Rusko," cituje autory studie Univerzita v St.Gallenu.
Studie vyjmenovává možné důvody pro setrvání na ruském trhu. Na firmy se nemusejí vztahovat protiruské sankce, jiné firmy nechtějí odejít kvůli přínosu svých výrobků pro společnost, například léků. Některé podle autorů možná nenašly kupce, který by byl ochoten zaplatit dostatečnou cenu, anebo i když kupce našly, tak prodej komplikují překážky zavedené ruskou vládou.
Ke konci listopadu podle studie opustilo ruský trh 120 západních firem. Z těch, které v zemi nadále působí, je 19,5 procenta německých, 12,4 procenta amerických a sedm procent japonských.