Praha - V 70 letech zemřel ráno v pražské nemocnici hudební skladatel, kulturní manažer, někdejší ředitel České filharmonie a bývalý ministr kultury Václav Riedlbauch.
Riedlbauch zemřel po ročním boji se zákeřnou nemocí, uvedla. Riedlbauch byl kromě působení v mnoha kulturních institucích také pedagogem, učil na Hudební fakultě AMU, vedl do poslední chvíle katedru managementu kultury na VŠE.
Riedlbauch se narodil 1. dubna 1947. Po absolutoriu Pražské konzervatoře a studia skladby na Akademii múzických umění v Praze pedagogicky působil na Pražské konzervatoři, poté na katedře skladby Hudební a taneční fakulty AMU, kterou v letech 1990 až 2004 vedl.
Je autorem řady komorních a orchestrálních skladeb, jeho celovečerní balet Macbeth se na Nové scéně Národního divadla hrál od roku 1984 po šest sezon. Riedlbauch obdržel řadu ocenění ve skladatelských soutěžích.
Vedle své tvůrčí a pedagogické činnosti se zabýval hudebním a divadelním managementem i kulturní politikou v oblasti kreativní kultury. Byl uměleckým šéfem Opery Národního divadla, programovým ředitelem tehdejšího Paláce kultury, šéfproducentem nakladatelství Panton a ředitelem České filharmonie (2001 až 2009). Inicioval přehlídku soudobé evropské tvorby Pražské premiéry, zaměřenou na prezentaci tvorby současných českých a evropských skladatelů.
Podle dobových dokumentů a pamětníků se v listopadových dnech roku 1989 z titulu své funkce v ND postavil na stranu hroutící se komunistické moci. Ještě v listopadu 1989 z divadla odešel.
Václav Riedlbauch byl členem Správní rady Nadace Bohuslava Martinů nebo stálé soutěžní komise Pražského jara. Působil v expertním týmu pro koncepci Národního divadla, v letech 2009 a 2010 zastával funkci ministra kultury v úřednické vládě Jana Fischera.
Přes charakter kabinetu učinil několik důležitých kroků. Převedl Galerii Rudolfinum pod Uměleckoprůmyslové muzeum, čímž vyřešil spor mezi ředitelem galerie Petrem Nedomou a tehdejším generálním ředitelem České filharmonie, pod níž galerie spadá, Vladimírem Darjaninem. Převedl také Laternu magiku pod Národní divadlo a začal mluvit o možném odvolání šéfa Národní galerie Milana Knížáka. Na rozdíl od svého předchůdce Václava Jehličky podporoval živou kulturu, k níž měl blízko. Na Vysoké škole ekonomické inicioval výuku oboru Arts management.