Vojtěch Štěpán
26. 11. 2022 7:00
Bez nápadu, málo odvážný a špatně zapadající do panoramatu, říkají někteří architekti o návrhu nového železničního mostu v Praze pod Vyšehradem. Jiní naopak oceňují odkaz na siluetu oblouků stávajícího mostu, řešení lávky pro pěší a cyklisty nebo nové vlakové zastávky na Výtoni. Návrh představila Správa železnic, v mezinárodní soutěži uspěla firma 2T engineering. Stavba má začít v roce 2026.
Přetížený most bude nově tříkolejný
Nový most má mít tři koleje, což je i jeden z důvodů přestavby. "Stávající dvoukolejný most je jedním z nejzatíženějších úseků české železnice, aktuálně je vytížen přibližně ze 180 procent optimální kapacity. Optimální kapacita je taková, která zaručuje, že vlaky při průjezdu tímto úsekem projedou bez zpoždění," uvádí Institut plánování a rozvoje. Každý dnem přes most projede cca o 100 vlaků více, než na co je trať uzpůsobena.