Jeviště, ateliér nebo terén vystřídal pokoj. Výpovědi vysokoškoláků v době covidu

Zuzana Hronová Zuzana Hronová
4. 4. 2021 17:11
Studují praktické obory, jejichž základem je terén, laboratoř, jeviště, ateliér či filmový plac. Jenže pandemie, lockdown a zavření škol jim převrátily život naruby. Zvláště těm, kteří končí umělecké obory, přinesla současná situace i existenční problémy. Aktuálně.cz přináší osobní výpovědi vysokoškoláků.
Vojtěch Cibulka, student Katedry zvukové tvorby na pražské FAMU, ve svém domácím nahrávacím "studiu".
Vojtěch Cibulka, student Katedry zvukové tvorby na pražské FAMU, ve svém domácím nahrávacím "studiu". | Foto: Archiv Vojtěcha Cibulky

V uměleckém studiu je i teorie dost praktická, na dálku dělat nejde

"Za normálních okolností umělecké studium probíhá silným propojením praxe a teorie, přičemž i teorie často probíhá například pouštěním ukázek v malých skupinkách studentů s pedagogem. Studium bývá běžně plné praktických cvičení, kde si nejen cvičíme naše umělecké řemeslo, ale zároveň získáváme cenné kontakty pro budoucí povolání," říká Vojtěch Cibulka, student druhého ročníku katedry zvukové tvorby na FAMU.

"Když se třeba podíváte na České lvy, tak tam jasně vidíte, že štáby spolu často tvoří někdejší spolužáci. Taková spolupráce při běžném stavu začíná právě již ve škole na katedře. Jenže z nařízení vlády většina praktických aktivit odpadla, protože je zkrátka na dálku provozovat nelze. K jakékoliv realizaci projektů se dostaneme možná v květnu, spíše v červnu, nejspíše ale až v létě," odhaduje.

 

Právě se děje

Další zprávy