Rekordmani sledovanosti: Malé TV nastupují k úspěchu

Veronika Lehovcová Suchá Veronika Lehovcová Suchá
20. 7. 2009 11:45
Tradiční "velká trojka" televizí v létě naopak ztrácí
Televize. Ilustrační foto.
Televize. Ilustrační foto. | Foto: Ondřej Besperát

Praha - Prázdninové měsíce jsou pro televize tradičně nejslabším obdobím roku. Lidé dávají před sledováním obrazovky přednost jiným zábavám. Letošní léto má ale i na televizním trhu úspěšné hráče a rekordmany. Jsou to nové televizní stanice.

V posledním průzkumu sledovanosti si rekord kromě televize Barrandov připsaly i Nova Cinema a Prima Cool.

Prima Cool poprvé v podílu na celodenní sledovanosti mezi dospělými překročila hranici jednoho procenta (1,08 %) a těsně porazila sportovní kanál České televize ČT 4 Sport (1,00 %). Zpravodajský kanál ČT24 si rovněž polepšil, v průměru ho přes den sledovalo 2,23 procenta dospělých diváků.

Vyplývá to z údajů Asociace televizních organizací.

Televize Barrandov atakuje v podílu sledovanosti dospělých diváků už tříprocentní hranici. V týdnu od 6. do 12. července dosáhla podílu na sledovanosti 2,68 procenta.

Na Barrandově bodují staří známí

Úspěch jí přinášejí tváře, které diváci dříve vídali na zavedených stanicích. 

"Divácky nejúspěšnější v červnu 2009 byla vlastní tvorba TV Barrandov a české filmy. Nežádanějšími tvářemi se stali Zuzana Bubílková, Ivan Mládek a Jan Saudek, tedy osobnosti, na které nová televize sázela od začátku vysílání," uvádí tisková zpráva televize Barrandov.

Pozornost podle údajů televize vzbudil také cyklus o mezilidských vztazích České milování, který pro TV Barrandov vyrábí společnost Febio Fera Feniče."

Velké televizní stanice naopak o prázdninách přízeň diváků mírně ztrácejí. Podle odborníků za tím může být jak letní program složený z repríz, tak právě fakt, že jim diváky ubírají jejich vlastní dceřiné televize. K těm má díky rozvoji digitalizace a dalších cest přístup stále více diváků. To se odráží i na rostoucí sledovanosti.

 

Právě se děje

Další zprávy