Rudá chobotnice, ohrožení demokracie. Jak reagují politici na kauzu Home Credit?

Jan Horák Jan Horák
18. 12. 2019 6:21
Firma Home Credit nejbohatšího Čecha Petra Kellnera podle zjištění Aktuálně.cz financovala tajnou kampaň, která měla vést ke zlepšení obrazu Číny v Česku. Za její peníze se PR agentura C&B Reputation management prostřednictvím novinářů, politiků či expertů snažila požadovaný obraz říše středu prosadit v médiích. Odhalení spustilo řadu politických reakcí, Aktuálně.cz přináší ty nejvýraznější.
Václav Klaus mladší po zvolení předsedou hnutí Trikolóra
Václav Klaus mladší po zvolení předsedou hnutí Trikolóra | Foto: Radek Bartoníček

Materiály s jejich logem mi chodí na stůl, ale PR mi nedělají

Kampaň Home Creditu se nepřímo dotkla i předsedy hnutí Trikolóra Václava Klause mladšího. Majitel agentury C&B Reputation management placené Home Creditem Tomáš Jirsa se s Klausem přátelí, současně mu poskytoval své služby.

Pro Klause agentura například monitorovala média. "To vím. Materiály s jejich logem mi chodí na stůl. Ale PR nebo kampaň nám nedělají. To bych věděl. Podepisuji faktury," řekl Klaus mladší Aktuálně.cz.

Aktuálně.cz však zjistilo, že agentura pro Klause zajišťovala třeba přihlášky pro zájemce o vstup do hnutí. "Tak možná toho dělají více. Nebo nějaké drobnější věci v minulosti dělali," připustil Klaus.

Jirsova další firma, Kingmakers, která stejně jako agentura C&B Reputation management patří do stáje C&B Group, Klausovi pomohla s ustavením Centra pro občanské svobody. Byl to jakýsi předvoj, než Klaus v roce 2017 vstoupil do politiky. "Centrum je normální spolek. Co jsem komu platil nebo neplatil, do toho nikomu nic není," řekl na otázku, zda si Jirsa za pomoc něco účtoval.

Linka od Petra Kellnera nevede jen ke Klausovi mladšímu, ale i k jeho otci, bývalému prezidentovi. PPF je největším sponzorem Institutu Václava Klause, jenž vznikl po jeho odchodu z Hradu. Bývalá hlava státu je současně garantem zahraničního programu synovy Trikolóry.

 

Právě se děje

Další zprávy