Rudá chobotnice, ohrožení demokracie. Jak reagují politici na kauzu Home Credit?

Jan Horák Jan Horák
18. 12. 2019 6:21
Firma Home Credit nejbohatšího Čecha Petra Kellnera podle zjištění Aktuálně.cz financovala tajnou kampaň, která měla vést ke zlepšení obrazu Číny v Česku. Za její peníze se PR agentura C&B Reputation management prostřednictvím novinářů, politiků či expertů snažila požadovaný obraz říše středu prosadit v médiích. Odhalení spustilo řadu politických reakcí, Aktuálně.cz přináší ty nejvýraznější.
Senátor Pavel Fischer.
Senátor Pavel Fischer. | Foto: Václav Vašků

Snaha o ovlivnění ústavních institucí

Senátor Pavel Fischer byl jedním z objektů zájmu kampaně firmy Home Credit. Agentura C&B Reputation management vykázala ve své činnosti pro Home Credit "interní monitoring" senátora. Fischer totiž patří k nejvýraznějším kritikům Číny, kde má firma enormní byznysový zájem.

Senátor v úterý avizoval, že kvůli tomu podá trestní oznámení. "Mohlo jít o cílenou snahu ovlivnit činnost parlamentu nebo ústavních institucí u nás," řekl ke snaze Home Creditu.

Sám si přitom není jistý, v čem jeho interní monitoring spočíval. "Nevíme, v jakém rozsahu monitoring mé osoby probíhal ani co to znamená 'interní monitoring' či kam informace plynuly," uvedl.

Podle ředitele PR agentury Tomáše Sazimy představoval monitoring průběžné sledování příspěvků senátora na sociálních sítích Twitter či Facebook. Vyloučil, že by šlo o nelegální aktivitu. Agentura prý monitoring prováděla pro svou vlastní potřebu.

"Ten (Home Credit) o tomto monitoringu ani nevěděl, ani si jej neobjednal. Podotýkám, že vždy se jednalo o analyzování otevřených zdrojů, jako jsou sociální sítě či média," řekl Aktuálně.cz Sazima.

 

Právě se děje

Další zprávy