Snaha o ovlivnění ústavních institucí
Senátor Pavel Fischer byl jedním z objektů zájmu kampaně firmy Home Credit. Agentura C&B Reputation management vykázala ve své činnosti pro Home Credit "interní monitoring" senátora. Fischer totiž patří k nejvýraznějším kritikům Číny, kde má firma enormní byznysový zájem.
Senátor v úterý avizoval, že kvůli tomu podá trestní oznámení. "Mohlo jít o cílenou snahu ovlivnit činnost parlamentu nebo ústavních institucí u nás," řekl ke snaze Home Creditu.
Sám si přitom není jistý, v čem jeho interní monitoring spočíval. "Nevíme, v jakém rozsahu monitoring mé osoby probíhal ani co to znamená 'interní monitoring' či kam informace plynuly," uvedl.
Podle ředitele PR agentury Tomáše Sazimy představoval monitoring průběžné sledování příspěvků senátora na sociálních sítích Twitter či Facebook. Vyloučil, že by šlo o nelegální aktivitu. Agentura prý monitoring prováděla pro svou vlastní potřebu.
"Ten (Home Credit) o tomto monitoringu ani nevěděl, ani si jej neobjednal. Podotýkám, že vždy se jednalo o analyzování otevřených zdrojů, jako jsou sociální sítě či média," řekl Aktuálně.cz Sazima.