Předseda to platí. VV lákají voliče na oběd s Johnem

Domácí Domácí
2. 8. 2011 23:05
Stranický časopis vyhlásil soutěž, výherce s lídrem poobědvá za dva tisíce korun
"Na setkání se moc těším," říká předseda John.
"Na setkání se moc těším," říká předseda John. | Foto: Ludvík Hradilek

Praha - Věcem veřejným dlouhodobě klesá popularita, strana však boj o přízeň voličů nevzdává. Letní vydání elektronického časopisu "véček" vyhlásilo kvízovou soutěž, jejíž výherce poobědvá či povečeří s Radkem Johnem.

„Na setkání se moc těším, bude to příjemné zpestření politického maratonu, ve kterém se každý den pohybuji. Bude pro mne potěšením bavit se i o jiných tématech než o politice," cituje Johna stranický magazín.

Setkání u jídla v hodnotě dvou tisíc korun můžete získat po zodpovězení tří otázek. Ptají se na datum založení strany, kolikátou v pořadí byla květnová stranická konference v Hradci Králové a který z místopředsedů má právnické vzdělání.

Vaše znalosti véčkařů ovšem mnohem lépe prověří kvíz Aktuálně.cz. Navíc bez rizika, že si vás někdo vylosuje k obědu.

Podle mluvčího Jakuba Žižky je nabídka určená především "lidem dovnitř strany, véčkařům a příznivcům strany". (Časopis Věci veřejné rozesílají e-mailem.) "Široká veřejnost může využít například standardní poslanecký den pana předsedy," doplnil.  

"Primárním ´lákadlem´ pro účast není rozhodně cena oběda, ale exkluzivní čas strávený s předsedou Radkem Johnem a neformální atmosféra tohoto setkání. Cena oběda byla uveřejněna, aby bylo zřejmé, že půjde o oběd na určité úrovni. Domníváme se, že dva tisíce korun je rozumná částka, za kterou se mohou dva lidé v restauraci kvalitně najíst," řekl Žižka.

Podle oslovených odborníků ovšem nebyla forma soutěže zvolena nejlépe. Je prý vzorovým příkladem, jak zabít dobrý nápad. Kupříkladu v USA je oběd s politikem klasickým marketingovým nástrojem, provedení VV údajně zcela nabourává jeho původní myšlenku.

Za velkou chybu odborníci označují uvedení ceny oběda. Autoři tím údajně podrývají autoritu "hostitele" Radka Johna a lákají na drahý gurmánský zážitek místo na osobnost.

Znalostní otázky tohoto typu podle nich navíc představují zastaralou metodu. Sami navrhují něco mnohem kreativnějšího, co by vtáhlo zájemce aktivně do témat, na které se strana nejvíc zaměřuje. Mohly by se týkat například korupce.

 

Právě se děje

Další zprávy