soutěž

Jihomoravskou vesnicí roku 2022 je Kostelec na Hodonínsku

Soutěž Vesnice roku se konala po dvou vynechaných ročnících a na jihu Moravy se jí letos zúčastnilo 20 obcí, měst a městysů, což je nejvíc ze všech krajů. V celé zemi se do základního kola soutěže přihlásilo 175 obcí. Soutěž na jihu Moravy vyhrála vesnice Kostelec na Hodonínsku. Ta teď postupuje do celostátního kola. Krajský úřad Jihomoravského kraje o tom dnes informoval v tiskové zprávě.

Kostelec leží na Hodonínsku, asi tři kilometry od Kyjova. Žije v něm 894 obyvatel. Obec v roce 2020 hospodařila s více než 18 miliony korun. V obci působí devět občanských sdružení a spolků a žije bohatým folklórním životem. Při základní škole funguje originální školní kavárna, kde děti nabízejí rodičům a dalším návštěvníkům občerstvení.

Zdroj: ČTK

Jihomoravské Boskovice jsou historickým městem roku 2021

Historickým městem roku 2021 se staly Boskovice z Jihomoravského kraje. Cena je odměnou za nejlepší využití peněz na obnovu památek z programu ministerstva kultury. Ocenění spojené s odměnou milion korun na další péči o památky dnes na pražském Žofíně převzal boskovický starosta Jaroslav Dohnálek.

"Je to pro nás dárek k narozeninám. Boskovice letos slaví 800 let od první písemné zmínky. My už dlouho historickým městem jsme, ale teď už na to máme glejt," řekl starosta Dohnálek. Boskovice loni opravily s dotací z programu regenerace, která činila 775 tisíc korun, tři z kulturních památek na svém území.

Soutěž pořádá Sdružení historických sídel Čech, Moravy a Slezska a ministerstva kultury a pro místní rozvoj, která oceňují nejlepší uplatnění dotací z Programu regenerace městských památkových rezervací a zón. Ve finále soutěže letos byly také například Kroměříž, Prachatice, Frenštát pod Radhoštěm nebo Letohrad.

Zdroj: ČTK

Antimonopolní úřad zrušil Ústí zakázku na 33 trolejbusů, zvýhodňovala jednoho z dodavatelů

Dopravní podnik města Ústí nad Labem musí ukončit soutěž na dodávku až 33 kloubových trolejbusů, kterou zahájil v únoru. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) rozhodl, že soutěž není transparentní a zvýhodňuje jednoho dodavatele. Upozornil na to server zdopravy.cz. Ústecký primátor Petr Nedvědický (ANO) řekl, že město soutěž upraví a vyhlásí znovu. S tvrzením antimonopolního úřadu se ale neztotožňuje. Ze stejných důvodů zrušil ÚOHS dopravci soutěž na trolejbusy i před třemi lety.

Návrh na zrušení podaly společnosti SOR Libchavy a Cegelec. SOR Libchavy podle primátora podává odvolání na veškerá rozhodnutí podobných soutěží. ÚOHS vyhodnotil, že soutěž porušila zákaz diskriminace. Ústecký dopravní podnik například chtěl, aby byl ve městě předveden vzorek trolejbusu jako důkaz splnění podmínek soutěže.

Dopravce v zakázce s odhadovanou cenou 558 milionů korun hledal výrobce až 33 parciálních kloubových trolejbusů, které umožní částečně jízdu mimo troleje díky baterii. Zakázku na nové trolejbusy naposledy vyhrála v Ústí nad Labem Škoda Electric, která dodala devět kloubových trolejbusů 27 Tr. Již v roce 2018 ÚOHS kvůli zadávacím podmínkám soutěž na trolejbusy pro Ústí nad Labem zrušil. Důvodem byly rovněž zadávací podmínky, které tehdy napadl SOR Libchavy.

Zdroj: ČTK

Praha chce vypsat architektonickou soutěž na Rohanský most

Pražský magistrát vypíše architektonickou soutěž na zvažovaný Rohanský most propojující Karlín a Holešovice. V dnešní veřejné diskusi k jeho podobě to řekl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě). Na setkání byly prezentovány návrhy architektů, kudy by most mohl vést, město nyní podle náměstka varianty zhodnotí a poté vybere jednu, kterou zanese do územního plánu.

Stavba mostu propojujícího Holešovice a Karlín se plánuje od dob první republiky. Scheinherr v úterý řekl, že podstatný je z lokálního hlediska jako dopravní propojení obou břehů a také jako alternativní trasa například v případě uzavření Hlávkova mostu. Po novém mostě by podle něj měla jezdit i tramvaj. "Je to z hlediska intenzit jedno z méně významných, ale důležitých propojení," řekl Scheinherr.

Zdroj: ČTK
Pokračovat