Radek Dragoun
28. 8. 2019 7:03
Mažoretky, klauni, špekáčky nebo levandulové mýdlo. Za to všechno utrácely peníze politické strany před letošními volbami do Evropského parlamentu. Vyplývá to ze zpráv o financování kampaně, kterou do úterní půlnoci musely všechny strany zveřejnit. Nejvíce peněz na kampaň dalo hnutí ANO, které za ni utratilo 32 milionů korun. Více než milion stály červené kšiltovky "Silné Česko" po vzoru amerického prezidenta Donalda Trumpa, které se staly jedním ze symbolů kampaně.
Předvolební klip společné kandidátní listiny starostů a TOP 09. | Video: Youtube.com
TOP 09 a STAN: Levandulové mýdlo a tři miliony letáků
Kampaň společné kandidátní listiny TOP 09 a STAN vyšla na 15,5 milionu korun. Strany se snažily oslovit voliče i díky téměř třem milionům letáků, které vyšly jejich pokladnu na více než 1,2 milionu korun. Šéfa TOP 09 a lídra kandidátky Jiřího Pospíšila pak na internetu zviditelňovali influenceři, kteří za to dostali 35 tisíc.
Na internetu se šířil i videospot na motivy filmu Pelíšky, ve kterém herečka Eva Holubová napíše na tabuli slovo "brexit". Klip stál 357 tisíc korun. Strany utratily také přes 37 tisíc za levandulové sáčky a mýdla, 41 tisíc za bonbony nebo 30 tisíc korun za 18 tisíc balonků.