Radek Dragoun
28. 8. 2019 7:03
Mažoretky, klauni, špekáčky nebo levandulové mýdlo. Za to všechno utrácely peníze politické strany před letošními volbami do Evropského parlamentu. Vyplývá to ze zpráv o financování kampaně, kterou do úterní půlnoci musely všechny strany zveřejnit. Nejvíce peněz na kampaň dalo hnutí ANO, které za ni utratilo 32 milionů korun. Více než milion stály červené kšiltovky "Silné Česko" po vzoru amerického prezidenta Donalda Trumpa, které se staly jedním ze symbolů kampaně.
ANO: Milion za čepice, koblihy téměř za 100 tisíc
Přes 32 milionů korun investovalo do kampaně před evropskými volbami hnutí ANO, což je mezi politickými stranami suverénně nejvyšší částka. Jenom na volební noviny šlo více než 3,3 milionu korun.
Symbolem kampaně hnutí premiéra Andreje Babiše se stala zejména červená kšiltovka s nápisem "Silné Česko". Napodobovala čepice amerického prezidenta Donalda Trumpa, který na ní měl nápis "Make America Great Again". Čepice hnutí ANO vyšly na více než milion korun.
Nechyběly ani koblihy, které jsou s Babišovým hnutím spojené už od první kampaně před sněmovními volbami v roce 2013. Hnutí za ně tentokrát utratilo 97 tisíc korun.