Lidé si mohou změnit zdravotní pojišťovnu, letos budou nově dvě šance

ČTK ČTK
4. 1. 2016 12:45
Změnit si zdravotní pojišťovnu nelze ze dne na den. Lidé mohou čekat i půl roku. Podat si žádost o změnu lze od pondělí až do posledního březnového dne. Klientem nové pojišťovny se však člověk stane až od července. Letos lidé mohou nově využít dvou termínů podání žádosti o přechod. Druhá možnost bude od července do konce září, přičemž k nové pojišťovně klient přejde až od začátku příštího roku.
Změnit pojišťovnu mají lidé možnost ode dneška až do konce března. Další příležitost budou mít až v létě.
Změnit pojišťovnu mají lidé možnost ode dneška až do konce března. Další příležitost budou mít až v létě. | Foto: René Volfík/Economia

Praha - Od pondělí až do konce března se lidé mohou přehlásit k jiné zdravotní pojišťovně, pokud nejsou spokojeni s tou dosavadní. Klienty nové pojišťovny se stanou od 1. července. Další příležitost ke změně bude od 1. července do 30. září, v tom případě by se lidé stali klienty nově zvolené zdravotní pojišťovny od 1. ledna 2017. Informaci o přeregistračních termínech sdělil mluvčí Všeobecné zdravotní pojišťovny Oldřich Tichý.

Od září 2015 umožnila tzv. transparenční novela změnu pojišťovnu místo dosavadního jednoho ve dvou termínech, zachována zůstala možnost změny pouze jednou do roka, a to vždy k prvnímu dni kalendářního pololetí.

Podepsaný registrační list musí být podán v průběhu kalendářního pololetí bezprostředně předcházejícího tomu, ve kterém má ke změně pojišťovny dojít, nejpozději však tři měsíce před požadovaným termínem změny.

Při narození dítěte se právo na výběr zdravotní pojišťovny nepoužije. Dnem narození se dítě stává pojištěncem zdravotní pojišťovny, u které je pojištěna matka dítěte v den jeho narození. Narození dítěte je jeho zákonný zástupce povinen zdravotní pojišťovně oznámit. Změnu zdravotní pojišťovny provádí za osoby nezletilé a osoby bez způsobilosti k právním úkonům jejich zákonný zástupce.

 

Právě se děje

Další zprávy