Ministerstvo v roce 2013, krátce po nástupu ministra Jana Fischera, podepsalo se společností Asecco Central Europe zakázku na podporu a provoz informačního systému ARES, tedy administrativního registru ekonomických subjektů.
Zadání zakázky bez tendru odůvodnilo technickými důvody. Podle ÚOHS ministerstvo neprokázalo, že by z technických důvodů mohla zakázku provádět jen vybraná firma. Podle krajského soudu se ale úřad nevypořádal s možností, že ministerstvo vedly k rychlému zadání zakázky časové důvody.
Tehdy platný zákon takový postupu umožňoval, a to "v krajně naléhavých" případech. Antimonopolní úřad se námitkou ve svém rozhodnutí nezabýval, potvrdil nyní NSS.
Ministerstvo už dříve uvedlo, že se pokusilo zakázku dvakrát zadat v otevřeném řízení. V obou případech však obdrželo pouze jednu platnou nabídku, proto muselo podle tehdejšího znění zákona o veřejných zakázkách obě řízení zrušit. Následně proto zadalo veřejnou zakázku konkrétní obchodní společnosti v jednacím řízení bez uveřejnění.
Krajský soud rozhodnutí antimonopolního úřadu poprvé zrušil už v roce 2019. Tehdy ale ÚOHS uspěl s kasační stížností. Druhé rozhodnutí krajského soudu už před NSS obstálo. Pokutu muselo ministerstvo zaplatit už v roce 2018, kdy rozhodnutí úřadu potvrdil v rozkladovému řízení jeho předseda.