Oprava Negrelliho viaduktu, kulturní památky, která byla až do roku 1910 nejdelším mostem v Evropě, začíná. Stavbaři nyní historický technický skvost v centru Prahy oplotí a začnou pracovat na jeho obnově, která bude trvat až do roku 2020. Negrelliho viadukt přechází přes dvě vltavská ramena a ostrov Štvanice. Celou stavbu tvoří celkem 105 mostních otvorů (z toho celkem 99 zděných oblouků).
Cena, kterou investor SŽDC vítěznému sdružení firem Hochtief CZ, Strabag rail a Avers za zakázku zaplatí, bude přes miliardu korun. Celkové náklady však dosáhnou 1,44 miliardy.
načítám grafiku
25. dubna 2017
Firma Hochtief převzala staveniště. |
|
---|---|
10. května 2017
Začátek stavby oplocení. |
|
Květen 2017
První bourání, demontáž vestaveb v klenbách oblouků, první sanace základů. |
|
4. července 2017
Začátek železniční výluky. |
|
4. září 2019
Konec železniční výluky. |
|
25. ledna 2020
Konec stavebních prací. |
|
25. července 2020
Dokončení díla, předání stavby. |
Asi nejvíc se stavba dotkne cestujících ze směru od Kladna, zvyklých na cestu na Masarykovo nádraží. Do něho už vlaky nedojedou. Na bubenečské straně však v létě vznikne ve směru od nynějšího nádraží Praha-Bubny blíže k stanici metra Vltavská nová provizorní zastávka Praha-Bubny. Bez obav mohou být lidé, kteří jezdí autobusy z nádraží Florenc. Přemístění čeká jen devět stání. Jinde na nádraží vzniknou provizorní stání.
Negrelliho viadukt je po Karlově mostu druhým nestarším dosud stojícím mostem přes Vltavu v Praze. S největší železniční stavbou ve své době se začalo v roce 1846, přičemž dílo se budovalo nad tehdy ještě neregulovaným tokem řeky. Pracovalo zde 3000 dělníků české, německé a italské národnosti. Viadukt byl dokončen roku 1850, kdy 1. června po něm projel první vlak.