Praha - Téměř sto lidí se v loňském roce pokusilo ukončit život pod koly vlaku, 90 z nich nakonec o život skutečně přišlo. Je to nejvíce od roku 2003, kdy tyto statistiky začala sledovat Drážní inspekce.
Celkem v minulém roce na železnici zemřelo 265 lidí, což je o 33 více než v roce 2010.
Pro Aktuálně.cz to potvrdil mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.
Počet sebevražd na železnici přitom prudce stoupá. Zatímco v roce 2010 evidovala Drážní inspekce 34 prokazatelných pokusů o sebevraždu, v minulém roce už jich bylo 99.
Na všech úsecích železnice včetně přejezdů pak loni došlo k 282 nehodám.
Tři a půl týdne zpoždění v důsledku nehod
Podle nejnovějších údajů to zatím nevypadá, že čísla za letošní rok budou o mnoho optimističtější. V prvním čtvrtletí bylo zaznamenáno jen o jednoho usmrceného méně než loni.
Drážní inspekce působí v České republice jako nezávislý orgán šetření mimořádných událostí na drahách. Loni zaznamenala kromě 265 obětí i 248 zraněných.
Sebevrahové loni stáli za více než jednou třetinou případů střetu vlaku s osobou mimo železniční přejezdy, což představuje téměř 200% nárůst oproti roku 2010.
Mimo sebevrahů zemřelo v úsecích mimo železniční přejezdy 132 osob. Drážní inspekce na nárůst těchto statistik reaguje řadou preventivních kampaní.
Kromě fatálních následků způsobují nehody řadu komplikací na dráze. Přímo v důsledku nehod bylo loni zpožděno 930 vlaků a 131 jich vůbec nevyjelo. Celková doba zpoždění se počítá na více než tři a půl týdne, konkrétně 30 998 minut.
Z dlouhodobého hlediska dochází k nehodám na železnici nejčastěji v prosinci, nejpočetnější statistiku úmrtí má potom pondělí. Obětí většiny úmrtí jsou muži, kteří v posledních letech zaujímali ve statistikách okolo 77 % případů.