Mluvčí od Vitáskové posílí volební štáb ČSSD, v minulosti dělal i pro ODS. Chystá neútočnou kampaň

Luboš Kreč Lucie Stuchlíková Luboš Kreč, Lucie Stuchlíková
15. 3. 2016 12:36
Expert na politický marketing Jiří Chvojka odešel z pozice tiskového mluvčího Energetického regulačního úřadu. Posílí volební štáb ČSSD, který se připravuje na podzimní krajské volby. Chvojka plánuje ve spolupráci s volebním manažerem sociálních demokratů Miroslavem Pochem neútočnou kampaň. V oblasti politického marketingu má zkušenosti i z ODS, kde se podílel na vítězné kampani v roce 2006.
Jiří Chvojka (na snímku z roku 2009).
Jiří Chvojka (na snímku z roku 2009). | Foto: ČTK

Praha - Volební štáb ČSSD před podzimními krajskými volbami posílí jeden z nejzkušenějších tuzemských expertů na politický marketing Jiří Chvojka. Ten působil poslední čtyři roky coby tiskový mluvčí Energetického regulačního úřadu a stal se spolu s jeho šéfkou Alenou Vitáskovou hlavní tváří této instituce, která dohlíží na tvorbu cen energií v Česku.

Z energetického úřadu odešel Chvojka k 15. březnu z rodinných důvodů. “Dostal jsem nabídku od sociálních demokratů, přišla zrovna v té době, kdy jsem řešil odchod z regulačního úřadu,” řekl Aktuálně.cz.

ČSSD se na něj neobrátila zčistajasna, už v minulosti s ním spolupracovala - Chvojka se podílel na kampaních v letech 2008 až 2012. “Představu o kampani už mám - musí to být pozitivní kampaň, která nebude útočit, i když je tady přirozeně volební protivník. Nevymýšlel bych nějaká veliká témata, protože by to u strany, která je v regionech u moci osm let, nepůsobilo věrohodně,” uvedl Chvojka s tím, že se mu líbí, že se ČSSD jako jedna z mála stran k imigrační krizi nestaví hystericky.

Volebním manažerem sociálních demokratů je europoslanec a vlivný člen pražské ČSSD Miroslav Poche. “Pan Chvojka začal pracovat minulý týden. Má na starosti politický marketing,” potvrdil. Podle Pocheho se nyní sociální demokraté soustředí na kampaň, která připomíná jejich dvouleté vládní působení, a na to navážou krajskou kampaní.

Chvojka s politickým marketingem začínal u ODS, podílel se mimo jiné na jejich úspěšné kampani z roku 2006, s níž Mirek Topolánek a spol. vyhráli volby. Stál také v pozadí finanční aféry, když občanští demokraté získali několikamilionové sponzorské dary, které straně oficiálně dali Chvojkův kolega z firmy a jeho babička. Řešilo se, zda to byli skuteční podporovatelé, nebo jen bílí koně, kteří měli zakrýt skutečné mecenáše.

 

Právě se děje

Další zprávy