reklama
 
 

Stát není firma, rýpe kampaň ČSSD do Babiše. Je to partner, který vás podrazí, reaguje šéf ANO

Aktualizováno 1. 3. 2016 12:00
Sociální demokraté před krajskými volbami zaútočili na svého hlavního politického konkurenta Andreje Babiše. Do kampaně jdou s heslem "Stát není firma". Zveřejnili ho pouhý den poté, co se kvůli Babišovu střetu zájmů nepohodli na vládě a Babiš zpochybnil budoucnost koalice. Podle šéfa hnutí ANO to dokazuje, že se na sociální demokraty nedá spolehnout.

Praha - "Stát není firma. Je to společenství lidí," zní heslo v úterý spuštěné kampaně sociálních demokratů před podzimními krajskými volbami. Objevilo se jak v inzerátech v novinách, tak na venkovních billboardech.

ČSSD tak naráží na starší heslo svého největšího politického konkurenta, hnutí ANO Andreje Babiše, že je třeba stát řídit jako firmu. Ve stejný den spustil vlastní kampaň Babišův koncern Agrofert. Přesvědčuje v ní veřejnost, že firma nečerpá příliš dotací.

"To není útok na hnutí ANO, to je útok na myšlenku, že stát lze řídit jako firmu. Stát je společenství lidí, je důležité, aby zajišťoval sociální službu, vzdělávání a další věci. Stát nelze řídit jako firmu," uvedl premiér Bohuslav Sobotka pro Českou televizi. Podle premiéra nejde o negativní kampaň, protože heslo obsahuje pozitivní vzkaz, že "stát je společenství lidí".

Podle Andreje Babiše kampaň vypovídá spíše něco o ČSSD. "Minimálně to, že je to partner, na kterého se nelze spolehnout, protože vás klidně podrazí uprostřed období, kdy máte tvořit tým. Bude zajímavé pozorovat, jestli Antibabiš kampaň voliče osloví. Jestli pan premiér o této kampani tvrdí, že je pozitivní, tak dělá blázny úplně ze všech," komentoval kampaň šéf hnutí ANO.

Kampaň sociálních demokratů přichází jen den poté, co se premiér Sobotka a ministr financí Babiš nepohodli na vládě kvůli střetu zájmů Andreje Babiše, který vlastní koncern Agrofert. Neshody došly v pondělí tak daleko, že Babiš prohlásil, že neví, zda koalice může nadále fungovat.

Konkrétně se koaliční spor týká dvou návrhů poslance Martina Plíška z opoziční TOP 09. Podle prvního by ministři nemohli většinově vlastnit firmy, druhý zase zapovídá účast jejich firem na veřejných zakázkách. O veřejných zakázkách se přitom bude ve Sněmovně hlasovat už tento pátek. Lidovci a sociální demokraté jsou údajně ochotni pro tyto návrhy hlasovat.

Sobotka ale odmítl, že by tato kampaň ČSSD nebo nynější hádky mohly skončit rozkolem ve vládě. "Doufám, že se dovedeme přenést i přes současné problémy. Naše země potřebuje stabilitu," řekl Sobotka.

Na novém webu www.srdcebijevlevo.cz se sociální demokraté chlubí úspěchy, které přinesly dva roky jejich vlády. Jde například o nová pracovní místa nebo zvýšení minimální mzdy.

Kampaň spustil i Agrofert

Kampaň Babišovy firmy Agrofert s názvem Spočítáno, která také odstartovala 1. března, informuje veřejnost, kolik lidí firma zaměstnává, jaké veřejné zakázky získala a kolik rozdala v charitě.

"Kampaň je reakcí na neustálé politické útoky na naši firmu. Často se objevují nepravdivé informace o tom, jak Agrofert vydělává na státních dotacích. Opak je přitom pravdou," uvedl mluvčí firmy Karel Hanzelka.

Naposledy na Agrofert zaútočil po pondělním jednání vlády ministr vnitra Milan Chovanec, který na Twitter napsal. "Půl miliardy nových agrodotací pro Agrofert? Ale ano, vláda má smysl," napsal Chovanec a větu ukončil smajlíkem.

Agrofert však podle mluvčího Hanzelky za posledních 10 let takto odvedl státu více než 22 miliard korun, což je přibližně desetkrát víc, než obdržel od státu na dotacích.

autoři: Lucie Stuchlíková, Radek Bartoníček | 1. 3. 2016 11:10

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama