Grafika: Ministr Chládek jako automat na školské zlepšováky

Markéta Šrajbrová Markéta Šrajbrová
29. 5. 2015 12:55
Za rok a čtvrt navrhl ministr školství Marcel Chládek celou řadu změn. Často si za ně vyslechl kritiku odborné veřejnosti.

Praha - Končící ministr školství Marcel Chládek během svého rok a čtvrt dlouhého působení ve funkci přišel se širokým spektrem změn. Někdy se jednalo o marginálie jako třeba pozdější začátek vyučování nebo povinné plavání.

Prosazoval ale třeba i jednotné přijímačky nebo povinnou maturitu z matematiky. Odborná veřejnost jeho návrhy často kritizovala. Nakonec ale sociálnědemokratickému ministrovi zlomily vaz spekulace o šikanování podřízených.

Podpora slabších žáků

Foto: Ludvík Hradilek

Ve školském zákoně Chládek prosadil, aby se na školách změnil přístup k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. "Tyto děti na cestě do hlavního vzdělávacího proudu ale musí doprovodit peníze," upozornil Chládek. Mezi podpůrná opatření patří použití speciálních učebnic, individuálních vzdělávacích plánů, využívání asistentů pedagoga nebo tlumočníků do znakové řeči s odpovídajícím vzděláním či vytváření studijních skupin. 

 

Právě se děje

Další zprávy