Letadlo s Vystrčilem se při přeletu vzdušného prostoru Myanmaru nevydalo k Tchaj-wanu nejkratší cestou přes Čínu, ale stočilo se na jihovýchod a podél čínských hranic proletělo nad Laosem, Vietnamem a Jihočínským mořem. Dopravní letadla přitom zpravidla létají na Tchaj-wan nejkratší možnou cestou přes Čínu.
Pražský primátor primátor Zdeněk Hřib, který na Tchaj-wan letěl společně s Vystrčilem, o důvodech odklonu nechtěl spekulovat. "Let byl kompletně zařizován tchajwanskou společností China Airlines. Něco je k tomu vedlo, nechci o důvodech spekulovat," řekl na místě pražský primátor redaktorovi Hospodářských novin.
Proč se tedy let vydal touto nezvyklou cestou? Podle výkonného sekretáře Českého sdružení dopravních pilotů Filipa Gaspara za obletem Číny nestály obavy o bezpečnost letu. "Nemyslím si, že se báli, že je někdo sestřelí," řekl Aktuálně.cz.
Důvodem podle něj mohla být specifická pravidla, která platí pro jednorázové diplomatické nebo vojenské lety. Na rozdíl od standardních dopravních letů nejdříve musí požádat Čínu o povolení přeletu. "Ale lze jen spekulovat, jestli o něj požádali a nedostali ho, nebo o něj ani nežádali," dodal Gaspar.
Vystrčil přistál v doprovodu zhruba devadesátičlenné delegace v hlavním městě Tchaj-peji v neděli ráno. Let vedla tchajwanská aerolinka China Airlines. Na návštěvě ostrovní země, kterou původně naplánoval jeho zesnulý předchůdce Jaroslav Kubera, bude do pátku. Má v plánu se sejít s tchajwanskými politiky, cestu označil za historickou.