Zuzana Hronová
17. 4. 2020 19:04
V posledních dnech vzniklo hned několik průzkumů současné výuky na dálku. Česká školní inspekce kontaktovala většinu škol a ptala se ředitelů, Univerzita Karlova, Masarykova univerzita a Akademie věd se zase dotazovaly rodičů, stejně tak sociolog Daniel Prokop a jeho tým. Společnost Kalibro se ptala rodičů i učitelů. Aktuálně.cz shrnuje nejzajímavější zjištění z průzkumů.
Čeho se nejvíc obávají učitelé?
Delší uzavření škol by podle 58 procent oslovených učitelů vedlo k tomu, že žáci dostatečně neprocvičí probranou látku. Dále se 53 procent z nich obává, že žáci látku dostatečně nepochopí a 46 procent se bojí, že žáci ztratí motivaci.
Výuku na dálku navíc komplikuje nedostatečné technické vybavení. Učitelé však jako problém vnímají i své vlastní nedostatky v potřebných IT dovednostech a technickém vybavení.
(Zdroj: Společnost Kalibro)