Cílem už není diagnóza, ale pomoc dítěti. Jak inkluzi zvládají učitelé a jak rodiče?

Zuzana Hronová Zuzana Hronová
1. 12. 2019 8:11
Inkluzivní vzdělávání v Česku funguje už tři roky. Národní institut dalšího vzdělávání proto zmapoval postoje a potřeby 6349 učitelů a 355 ředitelů škol v oblasti inkluze. Jde o školy pracující v obtížnějších vzdělávacích podmínkách, které se ale chtějí dále rozvíjet a zapojily se do projektu Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi. Aktuálně.cz přináší výsledky šetření.
Foto: Isifa/Thinkstock

Chybí i metodici prevence či výchovní poradci

Kromě speciálních pedagogů chybí na školách i další potřební odborníci, kteří by profesionálně zvládli zejména děti s poruchami chování. "Na školách by měli být k dispozici i školní metodici prevence jakéhokoliv druhu rizikového chování. Stát by se měl konečně zamyslet nad tím, že tyto lidi je potřeba systémově podpořit a ukotvit, podobně jako výchovné poradce," říká Jana Zapletalová.

Škola musí podle ní mít někoho, kdo dokáže profesionálně jednat s rodinou, získat si její důvěru a zajímat se o rodinné prostředí. "Musí to být profesionálové, ať již psychologové, nebo speciální pedagogové, aby se rodiny nemusely bát, že by informace, které se dozvěděl, zneužil. Dítě ale nejčastěji vidí učitel, ten by měl vědět, kam se může obrátit, jak má postupovat."

 

Právě se děje

Další zprávy