Cílem už není diagnóza, ale pomoc dítěti. Jak inkluzi zvládají učitelé a jak rodiče?

Zuzana Hronová Zuzana Hronová
1. 12. 2019 8:11
Inkluzivní vzdělávání v Česku funguje už tři roky. Národní institut dalšího vzdělávání proto zmapoval postoje a potřeby 6349 učitelů a 355 ředitelů škol v oblasti inkluze. Jde o školy pracující v obtížnějších vzdělávacích podmínkách, které se ale chtějí dále rozvíjet a zapojily se do projektu Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi. Aktuálně.cz přináší výsledky šetření.
Foto: Honza Mudra

Stát: Inkluzi jsme zvládli

Stát si za opatřeními spjatými s inkluzivním vzděláváním stojí a považuje je za správné a jejich uvádění do praxe za sice obtížné, ale zvládnuté.

"Všechny kroky, které se odehrály v roce 2016, se odvíjely od změny školského zákona a ministerstvo školství se svými organizacemi připravilo prováděcí předpisy pro školy a snažilo se seznámit školy s tím, jaké změny budou probíhat," řekla v rámci listopadové přehlídky trendů ve vzdělávání Prague Education Festival 2019 (PREF) Jana Zapletalová, náměstkyně ředitele Národního ústavu pro vzdělávání, vedoucí sekce pro rovné příležitosti a poradenská zařízení pro školy. 

"Cílem bylo, aby se děti s poruchami učení, poruchami chování, zdravotním znevýhodněním či žáci ze sociálně slabých rodin, z etnických menšin a z rodin cizinců mohli vzdělávat v běžných školách a aby školy k jejich vzdělávání měly dostatek prostředků, a to nejen finančních," dodala.

 

Právě se děje

Další zprávy