Učit se o penězích některé žáky děsí, jiní už investují do akcií, popisují učitelé

Barbora Doubravová Barbora Doubravová
27. 12. 2023 18:37
Finanční vzdělávání patří už deset let do osnov středních škol. V prvních ročnících je přitom téměř pětina žáků finančně negramotných, zjistila Česká školní inspekce. Ředitelé i učitelé vidí problém v neznalosti základů matematiky. "Má se od útlého věku učit jako dril," myslí si někteří. Studentům často nabízí volitelné semináře, které je naučí se ve financích orientovat.

Text vznikl za podpory Nadace České spořitelny v projektu Chytré Česko. 

Radek Aubrecht, učitel základů společenských věd a dějepisu, Gymnázium Na Zatlance v Praze
Radek Aubrecht, učitel základů společenských věd a dějepisu, Gymnázium Na Zatlance v Praze | Foto: Global Teacher Prize

Radek Aubrecht, učitel základů společenských věd a dějepisu na Gymnáziu Na Zatlance v Praze 5

Finanční gramotnost učíme zejména v základech společenských věd, částečně v matematice. Před dvěma lety jsem se rozhodl finanční gramotnost ve výuce základů společenských věd posílit. Aktuálně jí věnujeme dva měsíce, tedy zhruba 16 vyučovacích hodin.

Kromě inflace řešíme hlavně typy účtů, termínované vklady, stavební spoření a hypotéky, doplňkové penzijní spoření, pojištění a úvěry. Zkoušíme také zařazovat lekce základů investování, aby studenti věděli například, podle jakých kritérií vybrat podílový fond či jaké jsou základní investiční strategie a pravidla. Všechna témata se snažím učit na konkrétních příkladech ze života a za využití online nástrojů či kalkulaček.

 

Právě se děje

Další zprávy