Zuzana Hronová
4. 1. 2022 19:30
Lidí, kteří nesledují žádné zprávy, přibývá. Podle výzkumu agentury Median jich je už 37 procent. Jde zejména o mladé a zcela apatické fatalisty či o starší lidi, kteří médiím nedůvěřují. Nadační fond nezávislé žurnalistiky a iniciativa Česko.Digital se nyní snaží najít alternativní cesty, jak k těm, kteří zpravodajství ignorují, dopravit alespoň základní informace o okolním dění.
A co třeba jen poslouchat?
Audio, tedy poslech, je naproti tomu mediální formát, který umožňuje i pasivní způsob konzumace. "Klíčovou inspirací se pro nás stalo rozhlasové vysílání, které již dnes lidé poslouchají jako kulisu k jiným činnostem, například při vaření, řízení nebo sportu," říká výzkumník Matěj Malecha.
Silnou stránkou rozhlasu podle něj je, že jej stačí zapnout a začít poslouchat. K tomu ale vývojáři chtějí připojit možnost zvolit si, co a kdy chci poslouchat, tak jako je to třeba v případě podcastů. Jen to ještě více "ušít na míru".