Zuzana Hronová
4. 1. 2022 19:30
Lidí, kteří nesledují žádné zprávy, přibývá. Podle výzkumu agentury Median jich je už 37 procent. Jde zejména o mladé a zcela apatické fatalisty či o starší lidi, kteří médiím nedůvěřují. Nadační fond nezávislé žurnalistiky a iniciativa Česko.Digital se nyní snaží najít alternativní cesty, jak k těm, kteří zpravodajství ignorují, dopravit alespoň základní informace o okolním dění.
Pro apatické lidi je dnešní zpravodajství moc složité
Čeští výzkumníci hledali způsob, jak překonat netečnost vůči zpravodajskému obsahu. Dospěli k závěru, že současné digitální kanály jako weby, aplikace, sociální média i formáty jako texty, obrázky, animace či videa vyžadují od konzumentů velmi aktivní přístup.
"Uživatelé musí vyhledat nějaký zdroj zpráv, z nabídky článků vybrat ty relevantní a pak je postupně přečíst. Každý krok přitom vyžaduje aktivní práci s telefonem, tabletem nebo počítačem a plnou pozornost, kterou někteří lidé nemohou nebo nechtějí konzumaci zpravodajství věnovat," popisuje výzkumník Matěj Malecha.