Zuzana Hronová
4. 1. 2022 19:30
Lidí, kteří nesledují žádné zprávy, přibývá. Podle výzkumu agentury Median jich je už 37 procent. Jde zejména o mladé a zcela apatické fatalisty či o starší lidi, kteří médiím nedůvěřují. Nadační fond nezávislé žurnalistiky a iniciativa Česko.Digital se nyní snaží najít alternativní cesty, jak k těm, kteří zpravodajství ignorují, dopravit alespoň základní informace o okolním dění.
Audiozprávy převádějí napsané články do mluveného slova
Vývojáři proto vymysleli aplikaci Audiozprávy, která sbírá zpravodajský obsah různých redakcí a třídí ho do tematických kategorií na základě konkrétních zájmů uživatele. Navnadila je popularita podcastů a jejich raketový nárůst - v minulém roce jich vzniklo dvakrát více než o rok dříve.
"Klíčovou výhodou Audiozpráv oproti podcastům je, že převádí již napsané články do mluveného slova. Redakce tak mohou již vytvořený obsah nabídnout v audioverzi, aniž by musely věnovat čas a prostředky jeho tvorbě," doplňuje Matěj Malecha. Média tak zvýší konzumaci svého obsahu, uživateli se zase tento obsah dostane v pro něj "stravitelnější" a pohodlnější formě.