Dražší Octavia i levnější Karoq. Škoda důkladně provětrala ceníky, některé modely už nekoupíte

Jan Matoušek Jan Matoušek
28. 8. 2018 6:02
Od 1. září letošního roku vstoupí v platnost nová emisní norma Euro 6.2, jejíž nejdůležitější součástí je měření emisí a spotřeby prostřednictvím cyklů lépe simulujících podmínky běžného provozu. Udávaná spotřeba tak bude více odpovídat realitě. Zároveň to ale znamená, že automobilky musí nechat homologovat všechny své modely, a především pro ty, které jich mají hodně, to znamená nemalé problémy a zdražení. Mezi takové automobilky patří i Škoda, které přísnější norma provětrala ceníky všech modelových řad. Alespoň nějakou dobu tak například Superb koupíte jen s naftovým motorem. Na všechny změny se podívejte do galerie.
Foto: Škoda Auto

Také Rapid už nemá turbodiesely

Podobně jako Fabia i Rapid a Rapid Spaceback již není možné objednávat s naftovým motorem. Menší ze dvou kompaktů s okřídleným šípem tak přišel o 1.4 TDI s výkonem 66 kW i silnější 1.6 TDI s výkonem 85 kW. Z nabídky vypadl také čtyřválec 1.4 TSI o výkonu 92 kW v kombinaci s automatem DSG. Zůstaly tak jen benzinové litrové tříválce TSI o výkonu 70 nebo 81 kW. Automat DSG je pak možné za 35 tisíc koupit jen k silnější ze dvou pohonných jednotek, dříve to bylo naopak.

Výbava vozu se však nezměnila, Rapid s karoserií liftback i hatchback zůstává v nabídce ve stupních Active, Ambition, Style a Monte Carlo, hatchback s označením Spaceback pak má navíc ještě "terénní" verzi Scoutline. Nezměnily se ani ceny - hatchback startuje na 299 900 korunách, liftback pak na 307 900 korunách.

 

Právě se děje

Další zprávy