Vozy Audi budou mít centrální mozek pro autonomní jízdu

Radek Pecák Radek Pecák
13. 4. 2015 8:19
Řídicí jednotka, která má velikost tabletu, získá rovněž schopnost se učit.
Výpočetní výkon jednotky pro autonomní jízdu je srovnatelný s výkonem kompletní elektronické architektury dobře vybaveného vozu střední třídy.
Výpočetní výkon jednotky pro autonomní jízdu je srovnatelný s výkonem kompletní elektronické architektury dobře vybaveného vozu střední třídy. | Foto: Audi

Současné automobily obsahují množství samostatných řídicích jednotek (pro motor, airbagy, klimatizaci, centrální zamykání, ...). V budoucích vozech Audi se pak jednotky pro jednotlivé asistenční systémy sdruží do jediné s označením zFAS.

Audi vyvinulo tuto řídicí centrálu společně se specialisty společností TTTech, Mobileye, nVidia a Delphi.

Výrobu pak bude mít na starost posledně zmiňovaná firma Delphi.

Jednotka o velikosti tabletu bude plnit funkci centrálního rozhraní pro autonomní jízdu, v němž se budou shromažďovat veškerá data přicházející z různých senzorů. Na jejich základě vypočítává kompletní model okolí vozidla a tyto informace okamžitě předává jednotlivým asistenčním systémům.

V blízké budoucnosti (první vůz značky Audi schopný autonomní jízdy se má na trhu objevit již za dva roky) budou navíc takto vybavená auta schopna se sama učit.

Stane se tak díky propojení centrální řídicí jednotky se systémem Audi Connect. Data vypočítaná řídicí jednotkou zFAS budou prostřednictvím mobilní sítě LTE z míst, kde je signál, přenášena do cloudu. Po jejich zpracování budou zasílána zpět do vozu a vůz získá lepší schopnost zvládat situace, které v provozu nastávají.

 

Právě se děje

Další zprávy