Nejrychlejší Audi A3 dostalo motor s výkonem 370 koní

Radek Pecák Radek Pecák
19. 12. 2014 6:38
Nová generace Audi RS3 se začne prodávat příští léto.
Foto: Audi

Už 370 koňských sil dokázali "vytěžit" motoráři Audi z pětiválcového motoru 2,5 TFSI při jeho adaptaci pro novou generaci vozu RS3 Sportback.

Maximální točivý moment přitom dosahuje 465 Nm.

Turbodmychadlem přeplňovaný agregát zrychlí kompaktní pětidveřový vůz z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy a na přání může pokračovat v akceleraci až k nejvyšší rychlosti 280 km/h.

V kombinovaném cyklu spotřebuje pouze 8,1 litru paliva na 100 kilometrů, což odpovídá emisím CO2 189 gramů na kilometr.

Foto: Audi

Sedmistupňová převodovka S tronic přenáší hnací sílu na všechna čtyři kola.

Aby bylo dosaženo patřičných jízdních vlastností, v porovnání s modelem Audi A3 Sportback je karoserie RS3 snížena o 25 mm.

Dravý vzhled vozu pomáhají umocňovat 19“ kovaná hliníková kola. Pneumatiky mají rozměr 255/30 vpředu a 235/35 vzadu.

Auto zastavují kotoučové brzdy s vnitřním chlazením, které mají vpředu průměr 370 milimetrů a vzadu 310 milimetrů.

Na přání také keramické brzdy

Přední kotouče mají lehkou konstrukci se zvlněnými okraji a jsou odvrtávané, aby bylo zajištěno maximální odvádění vznikajícího tepla. Kotouče jsou prostřednictvím čepů spojeny s hliníkovým středem a svírány osmipístovými pevnými třmeny.

Na přání mohou být montovány i brzdové kotouče z keramického materiálu vyztuženého uhlíkovými vlákny pro přední nápravu.

Oproti předchůdci je novinka lehčí o 55 kilogramů, takže její pohotovostní hmotnost bez řidiče je 1520 kilogramů.

V interiéru se nacházejí sportovní sedadla čalouněná kůží Nappa s šedým kontrastním prošíváním. Multifunkční sportovní volant RS je potažený kůží a Alcantarou a má dole zploštělý věnec.

Informační systém řidiče zahrnuje ukazatel plnicího tlaku, teploměr motorového oleje a stopky. K sériové výbavě nového modelu Audi RS 3 Sportback patří také parkovací senzory plus a MMI Radio.

Na přání nabízí Audi sportovní sedadla S – s kosočtvercovým prošíváním, reliéfními nápisy a na přání se světlým čalouněním. Objednat si lze také nově vyvinutá skořepinová sedadla RS s integrovanými bočními airbagy a skořepinou sedadla z uhlíkového kompozitu. Tato sedadla jsou o sedm kilogramů lehčí než základní sportovní sedadla.

Vůz přijde na trh v létě příštího roku. Cena zatím stanovena nebyla.

 

Právě se děje

Další zprávy