Ze Citigroup je Citi a přišla o deštník

Dušan Klimeš
14. 2. 2007 18:00
New York - Největší americká banka změnila název a vzdává se svého červeného deštníku v logu.

Deštník, který "chránil" název Citigroup, tak bude prodán pojišťovací společnosti St. Paul Travelers. S ním odejde i druhá polovina názvu, od včerejška již společnost vystupuje pod názvem Citi.

Jde ale zatím jen o marketingový tah, neboť změny dojde jen logo a prezentace firmy navenek. Podle zákona a smluv si firma stále ponechává původní jméno Citigroup.

Schizofrenní Citi

"Citigroup má velmi schizofrenní image," říká pro agenturu Reuters Robert Passikoff, specialista na strategii firemních značek.

"Potřebuje podpořit své služby a adoptovat novou značku, na jejímž základě by postavila komunikační strategii. Jenže spousta rivalů to již provedla, investovala do toho čas i peníze. Pro Citigroup přišel tento krok příliš pozdě," dodává.

Šéf skupiny ale rozhodnutí brání.

Tohoto deštníku se američtí bankéři vzdali
Tohoto deštníku se američtí bankéři vzdali | Foto: Citigroup

"Většina klientů o nás stejně přemýšlí jako o ´Citi´. Zároveň jde o jméno, které jde efektivně využít v mnoha jazycích a na mnoha trzích," uvádí Charles Prince, prezident Citigroup.

Podle něj může dojít i ke snížení nákladů na reklamu. Jelikož většina firem skupiny nyní bude vystupovat pod jedním jménem, nebude nutné vytvářet tolik různorodých kampaní.

Bankovní baseball

K obdobnému kroku přistoupila například rivalská banka General Electric. Ta nyní vystupuje na finančním trhu pod jednotným jménem GE Money, ke kterému přidává jen přídomky jako Bank, Auto, či Multiservis.

Na podporu svého kroku uzavřela firma smlouvu s newyorským baseballovým týmem Mets. Jejich nový stadion ponese jméno "Citi Field" a otevřen bude v roce 2009. Po dvacet let bude Citigroup platit dvacet milionů dolarů ročně za to, že stadion bude mít její jméno.

 

Právě se děje

Další zprávy