Společnost DB vydala mimořádný jízdní řád, který počítá se zrušením zhruba 80 procent obvyklých dálkových spojů. Významně ubude také regionálních spojů, byť rozsah omezení se bude v jednotlivých regionech lišit, upozornil dopravce. S dílčími výpadky bude nutné počítat i poté, co by stávka měla v pátek v 18:00 skončit.
"Nouzový jízdní řád dnes ráno nabíhal stabilně," zhodnotila situaci mluvčí drah. Pro mnohé cestující podle DPA protestní akce nebyla překvapením a na mnoha velkých nádražích se ráno téměř nic nedělo. Vidíme také, že naši cestující jízdu uskutečnili v předstihu nebo ji doženou později," dodala mluvčí.
Společnost DB se snažila stávku právní cestou zastavit, u zemského pracovního soudu ve Frankfurtu nad Mohanem v úterý večer ale neuspěla. Kromě strojvedoucích v DB vstoupili do stávky také jejich kolegové z železniční společnosti Transdev, která provozuje mimo jiné regionální dráhy na severozápadě a východě Německa.
Odbory GDL požadují snížení počtu pracovních hodin z 38 na 35 týdně pro pracovníky ve směnném provozu, zvýšení měsíční mzdy o 555 eur (zhruba 13.650 Kč) a také jednorázovou kompenzaci 3000 eur kvůli inflaci. Železnice nabízí flexibilní počet pracovních hodin, ale odmítá zachování plné mzdy při jeho snížení.
Šéf GDL Claus Weselsky dnes zdůraznil odhodlání své organizace ve stávkách pokračovat. "Pokud do pátku s ničím nepřijdou, uděláme si pauzu a půjdeme do dalšího pracovněprávního boje," řekl odborářský předák v ranním vysílání televize ZDF. Nejnovější nabídku DB zároveň kritizoval jako provokaci. Weselsky přitom poukázal na dohody s menšími drážními společnostmi Netinera a Go Ahead, které podle něj souhlasily s postupným zaváděním kratší pracovní doby.
Stávka na železnici se časově shoduje s celostátními protesty německých zemědělců, které by dnes mohly vést k dalšímu narušení dopravy v Německu. Mimo jiné jsou ohlášeny demonstrace a blokády dálničních nájezdů.