Dvacetivteřinový spot ukazuje známého španělského influencera Alessa Gibaju převlečeného do růžového trika a s dlouhovlasou parukou. S touto vizáží si afektovaně objednává "sexy pomerančový džus". Poté co mu číšník dá zmrzlinovou tyčinku Snickers, vidíme úplně jiného, již klidného muže. Spot tak pokračoval ve své sérii reklam se sloganem "Když máš hlad, nejsi to ty".
Reklama se krátce po zveřejnění stala na internetu virální. Viděly ji už miliony uživatelů sociálních sítí, kteří ji hrubě odsoudili. Někteří dokonce volají po bojkotu tyčinek Snickers. Ke kritice se také přidaly organizace zastupující práva LGBTQ+ komunity a představitelé španělské vlády.
"Je ostudné a nešťastné, že stále existují společnosti, které pokračují v udržování stereotypů a podporují homofobii," napsala na svém Twitteru španělská federace LGBTQ+ komunity. S kritikou se připojila i španělská ministryně pro rovné příležitosti Irene Monterová. "Naše společnost je rozmanitá a tolerantní. Doufejme, že i ti, kteří mají moc rozhodovat o tom, co vidíme a slyšíme v reklamách a televizních programech, se také naučí být takovými," uvedla na svém Twitteru.
Minulý týden výrobce tyčinky Snickers reklamu okamžitě stáhl, přiznal svou chybu a omluvil se za nedorozumění, které tím způsobil. "V této konkrétní kampani jsme chtěli přátelskou a odlehčenou cestou ukázat, že hlad může měnit vaši osobnost," sdělila firma ve svém prohlášení. "Bereme rovná práva vážně a chceme svět, kde všichni budou moct být sami sebou," dodala. Dle prohlášení se ze své chyby do budoucna poučí.
Reklama přichází jen pár týdnů po tom, co zemí otřásly rozsáhlé protesty na ochranu LGBTQ+ komunity kvůli několika útokům na homosexuály. Na začátku července se lidé vydali do ulic kvůli vraždě mladého gaye, kterého skupinka lidí utloukla údajně s homofobickým motivem.