Canberra - Tisíce Australanů vzbudily ve středu jejich mobilní telefony o hodinu dřív, než si jejich majitelé přáli.
Společnosti Virgin Mobile a Optus totiž ve státě Queensland omylem o hodinu posunuly čas dopředu, přestože na území tohoto státu sezonní změna času od roku 1972 neplatí.
Firmy se zákazníkům omluvily a společnost Optus dokonce nabídla, že si mohou dát na její účet kávu, pokud v kavárně ukážou telefon s chybným časem.
Informoval o tom deník The Daily Telegraph.
Vzhledem k tomu, že čas na telefonu zákazníků vypadal v pořádku, mnozí chybu neodhalili, dokud nevyrazili z domovů.
"Zdálo se mi, že je trochu větší tma. Říkal jsem si, že asi v noci pršelo nebo tak něco... a tak jsem vyrazil normálně do práce. V autobusu jsem dostal SMS od manželky, která mi psala, že je teprve 6:20. Nemohl jsem tomu uvěřit, protože na telefonu jsem měl 7:20. Tak jsem se zeptal někoho dalšího v autobusu a ten mi potvrdil, že je opravdu teprve 6:20," citovala australská televize jednoho z postižených zákazníků.
Firma Optus nabídla klientům, které předčasně vyburcovala, zdarma kávu v kavárně při prokázání se telefonem se špatným časovým údajem. "Probudili jsme vás? Omlouváme se," stálo ve vzkazu firmy.
Queensland je jedním z australských států, které sezonní posun času neuplatňují. Stát zkušebně časový posun zavedl na tři roky počínaje obdobím 1989/90, v referendu v roce 1992 ale toto opatření neprošlo, když ho odmítlo 54,5 procenta dotázaných.