Výzkum českých médií je součástí analýzy zpravodajství ve čtyřiceti zemích, na průzkumu se podílela také agentura na výzkum veřejného mínění YouGov.
V žebříčku nazvaném Brand Trust Scores se uvádí, že České televizi věří 62 procent lidí. Na druhé straně jí však nevěří 19 procent. Na druhém místě jsou regionální a místní deníky, které se těší důvěře 61 procent oslovených čtenářů. Třetí je Český rozhlas s důvěrou šedesáti procent.
Pak následují Hospodářské noviny a server iDnes.cz: oběma věří shodně 56 procent dotázaných. Webu Seznam Zprávy 54 procent a serveru Aktuálně.cz 53 procent. Následují Televize Prima (51 procent) a deník Mladá fronta Dnes (50 procent). Na posledním místě ze sledovaných médií je deník Blesk s 16 procenty.
"Nový průzkum ukazuje klesající důvěru médiím, ale i rostoucí ochotu platit za digitální obsah. V Česku průzkum potvrdil, že nejvyšší důvěře se těší veřejnoprávní média," uvedl na Twitteru mediální analytik Václav Štětka.
V průzkumu je Česko mezi 40 zeměmi - včetně Keni či Filipín - jedinou, kde online zpravodajství stále konzumuje více lidí na počítačích a noteboocích než v telefonech.
Nový průzkum Digital News Report od @risj_oxford je na světě, s daty ze 40 zemí včetně ČR. Ukazuje klesající důvěru médiím, ale i rostoucí ochotu platit za digitální obsah. V Česku průzkum potvrdil, že nejvyšší důvěře se těší veřejnoprávní média. #DNR20 https://t.co/9YUHz1dKmZ pic.twitter.com/M8gtfA0qRf
— Vaclav Stetka (@VStetka) June 16, 2020