Kde se žije nejdráže? Nový žebříček porovnává světová města, zahýbal s ním i covid

Helena Truchlá Helena Truchlá
30. 12. 2020 11:59
Analytici ze společnosti Economist Intelligence Unit každoročně sestavují žebříček nejdražších měst světa. Tradičně mu kralovaly asijské metropole, letos se ale do popředí znovu dostala Paříž a švýcarský Curych. Příčinou je mimo jiné pandemie koronaviru. Ta komplikovala dodávky elektroniky především v Asii. A právě po počítačích a další domácí elektronice byla během karantény poptávka.
Latinská čtvrť, Paříž
Latinská čtvrť, Paříž | Foto: Shutterstock

1. až 3. místo: Paříž, Francie

Loni čtvrtá Paříž se letos dělí o prvenství s dalšími dvěma městy. Vyplývá to z nově sestaveného žebříčku, který srovnává, kolik stojí 138 položek ve 133 různých městech. Mezi nimi jsou ceny jídla, cigaret, nájmů nebo třeba lístků na veřejnou dopravu. Jednou z příčin prvenství francouzské metropole je síla eura v porovnání s americkým dolarem. Hodnocení totiž vychází ze srovnání nákladů na život s těmi v americkém New Yorku. 

 

Právě se děje

před 2 hodinami

Airbus reorganizuje výrobu, ve Francii závody spojí, v Německu naopak rozdělí

Evropský výrobce letadel Airbus ohlásil největší reorganizaci svých výrobních závodů ve Francii a Německu za více než deset let. Informovala o tom agentura Reuters, podle níž Airbus výrobu uskupí do tří celků. Ve Francii výrobu sloučí, v Německu rozdělí. O provozu ve Španělsku se vede debata.

Ve Francii výrobce letadel spojí výrobu aerostruktur do jednoho subjektu. Závody v Saint-Nazaire a Nantes, kde se montují trupy letounů, se tak sloučí s divizí Stelia s globální působností.

V Německu Airbus rozdělí divizi Premium Aerotec. Část z ní sloučí se závody ve městech Stade a Hamburk, z části vznikne samostatná divize, která se bude zabývat výrobou detailních součástek v omezeném množství.

"Posuzujeme různé vlastnické struktury s cílem najít to nejlepší řešení," uvedl mluvčí společnosti ohledně naposledy zmíněné divize. Ta produkuje jak jednoduché součástky za pár dolarů, tak i ty složitě obráběné, co stojí desítky tisíc dolarů. Spadat by pod ní měla i část továrny v Augsburgu a rumunský závod v Brašově.

Šéf podniku Guillaume Faury před dvěma měsíci označil výrobu aerostruktur, do nichž se řadí i trupy letadel, za hlavní předmět podnikání Airbusu.

Zdroj: ČTK
Další zprávy