Láme se osud herního giganta? Tolik nudy jsem nečekal, říká o Assassin's Creed Möwald

Vojtěch Gross Vojtěch Gross
20. 3. 2025 5:30
Přední evropské herní vydavatelství Ubisoft se utápí ve finančních problémech a mnozí experti naznačují, že jejich nejnovější díl ze série Assassin's Creed potřebuje už nutně uspět, a to jak na trhu, tak v očích fanoušků. Nový díl z Japonska s podtitulem Shadows už od prvního oznámení ale doprovázela vlna kontroverzí, ať už kvůli špatně komunikované kampani, nebo výběru hratelných postav.
Spotlight News - Jaromír Möwald | Video: Vojtěch Gross

Asi největší pozdvižení v očích fanoušků bylo Ubisoftem zvolené duo hlavních hrdinů jejich nejnovějšího počinu, Assassins's Creed Shadows. Jako hlavní protagonisty totiž zvolili mladou dívku Naoe a velkého hromotluka afrického původu Yasukeho. Druhý jmenovaný vzbudil u hráčů největší vášně, nicméně podle herního publicisty Jaromíra Möwalda by zrovna tento fakt nebral nijak vážně. "Prostě to jsou rasisti a nezajímají mě. Podívejme se třeba na film Poslední samuraj, kde se taky vychází z věcí, které se mohly stát, jsou tam reálné postavy, ale ten příběh je smyšlený. Prostě je to hra," reaguje ostře na stížnosti fanoušků.

Sám Möwald ale naznačuje, že problémy nové vlajkové lodi Ubisoftu opravdu nejsou ve výběru hlavních hrdinů, ale spíš ve faktu, jak vývojáři ke hře přistoupili v rámci celé série. "Nečekal jsem až tak velkou nudu. Jsou tam části, které jsou zábavné, ale taky jsou tam části, které jsou totálně ploché. Myslím, že to přijetí bude hodně diverzifikující," popisuje Möwald a dodává, že mnoho fandů kvůli kontroverzím spojeným s hrou a předchozím zkušenostem s firmou přeje Ubisoftu neúspěch. 

Právě fanoušci hrají v tomto případě klíčovou roli, protože s posledními hrami vydanými Ubisoftem nemají zrovna dobrou zkušenost a vzhledem k padajícím akciím a velkým firmám, které krouží kolem vydavatelství s úmyslem jej koupit, Ubisoft nutně potřebuje úspěch. Podle Möwalda si ale za tuto situaci Ubisoft může tak trochu sám, protože do svých her pumpuje neúměrné množství prostředků, které se potom nízkými prodeji těžko vrací zpět. "Když tu hru dělá 1000+ lidí po celém světě, navíc podle pořád stejného mustru, tak je to pak na náplni té hry vidět. Myslím, že ta hra se bude prodávat dobře, ale Ubisoft potřebuje, aby se prodávala skvěle. Já si myslím, že nebude," líčí ve Spotlight News.

 
ML
Martin Lundákpřed 1 dnem

Ubisoft tam nacpe blábol o černochovi, který samurajem ve skutečnosti vůbec nebyl, a do toho ještě hru vyplní různými odkazy na Čínu (čínští draci dynastie Čching a další nesmyslné odkazy na kulturu jiných zemí než je Japonsko), což pochopitelně naštve nejen ty, které to zajímá, ale i samotné Japonce, ale rasisti jsou samozřejmě hráči. Tak určitě. Přitom by stačilo najmout nějakého konzultanta, který problematice rozumí. Podívejte se na Ghost of Tsushima - když se chce, tak to jde.

VZ
Vratislav Zapletalpřed 1 dnem

Každý svého štěstí strůjcem. Jistě si řádně zmapovali trh. No pokud ne a myslí si, že poručí větru dešti a vytvoří si trh pro svoje ideologické vidění světa, pak je to jejich podnikatelské riziko. Mě nezajímají hlavní postavy, ale děj a hratelnost. Když to bude fungovat, no problém. Ale teď si spíš plánuji pořídit KCD 2 :-).

PR
Petr Roznypřed 2 dny

go woke, go broke ¯\\(ツ)/¯

Právě se děje

Další zprávy