Rok 2014 patřil na železnici k nejtragičtějším

ČTK ČTK
30. 12. 2014 13:29
K 30. prosinci zemřelo 237 lidí, o 38 více než za celý loňský rok. Podle Drážní inspekce se většina střetů vlaků s chodci stane v místech, kde si lidé zkracují cestu.
Ve Staré Huti na Příbramsku zemřel v neděli 7. prosince 2014 cyklista při srážce s vlakem.
Ve Staré Huti na Příbramsku zemřel v neděli 7. prosince 2014 cyklista při srážce s vlakem. | Foto: Drážní inspekce

Praha - Letošní rok bude podle počtu nehod na železnici nejtragičtější za posledních deset let.

Rekordní je jak počet lidí usmrcených vlaky, tak i počet jednotlivých nehod, vyplývá ze statistik Drážní inspekce. Ta k 30. prosinci zaznamenala 312 střetů drážních vozidel s osobou, při kterých zemřelo 237 lidí, o 38 více než za loňský rok. Dalších 43 osob bylo usmrceno na železničních přejezdech.

"V letošním roce poprvé od vzniku Drážní inspekce překročil počet střetů vlaku s osobou 300 a současně evidujeme nejvíce usmrcených, přičemž v porovnání s dosud nejtragičtějším rokem 2011 se jedná o nárůst počtu usmrcených o necelých sedm procent," uvedl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.

Nejvíce nehod se letos odehrálo ve Středočeském kraji, kde při 55 střetech s vlaky zemřelo 44 lidí. Dále mezi rizikové kraje patřil Moravskoslezský kraj nebo Praha. Opačná situace je podle předběžných statistik inspekce v Karlovarském kraji, kde si střet s vlakem zatím vybral jen čtyři oběti.

Z jednotlivých krajů zaznamenala inspekce největší nárůst nehodovosti v Jihočeském kraji, kde bylo při třinácti nehodách usmrceno deset osob. To ale ve srovnání s loňskem představuje více než trojnásobný počet smrtelných úrazů.

Rovněž počet úmrtí na železničních přejezdech, které inspekce eviduje samostatně, dosahuje letos ve srovnání s předchozími roky vysokých hodnot, přestože pravděpodobně nebude rekordní. V roce 2010 inspekce zaznamenala 49 smrtelných úrazů na železničních přejezdech. Nejvíce nehod přitom připadá na přejezdy zabezpečené výstražným světlem, kterých se letos odehrálo na devět desítek a zemřelo při nich 25 lidí. Naproti tomu počet smrtelných úrazů na přejezdech zabezpečených výstražným křížem zatím letos dosáhl čtyř.

Většina střetu osob s vlakem se podle inspekce odehrává v místech, kde koleje křižují pěšinky a kde jsou lidé zvyklí si cestu zkracovat. Jde tedy o místa, ve kterých by se chodci vůbec pohybovat neměli. Zhruba třetina osob usmrcených vlakem připadá podle inspekce na sebevrahy.

 

Právě se děje

Další zprávy