Omluvte se, vyzvalo vydavatelství A11 Jermanovou kvůli nařčení z poplašné zprávy

ČTK ČTK
11. 6. 2020 13:41
Společnost A11, která vydává noviny Náš region, vyzvala středočeskou hejtmanku Jaroslavu Pokornou Jermanovou (ANO) k veřejné omluvě kvůli kauze roušek u záchranné služby. Ve čtvrtečním prohlášení nevyloučila, že na hejtmanku a kraj podá žalobu.
Hejtmanka Středočeského kraje Jaroslava Pokorná Jermanová (ANO)
Hejtmanka Středočeského kraje Jaroslava Pokorná Jermanová (ANO) | Foto: ČTK

Náš region s odvoláním na otevřený dopis záchranářky Veroniky Brožové v polovině března napsal, že záchranáři nemají dostatek ochranných pomůcek. Kraj to popřel a podal trestní oznámení pro šíření poplašné zprávy, které hejtmanka podepsala.

Skutečnost, že policie nedávno případ odložila, podle vydavatelství znamená, že kriminalisté zveřejněné informace nevyhodnotili jako závadné a nepravdivé. Hejtmanka přitom dál tvrdí, že článek v Našem regionu byl lživý a zavádějící a podle A11 vede proti vydavatelství dehonestační kampaň.

Původně nebylo jasné, na koho bylo trestní oznámení podáno a zda i na Brožovou. Z jeho textu, který kraj nedávno zveřejnil, ale vyplývá, že mířilo jak na vydavatelství Našeho regionu, tak na záchranářku. Podle A11 tudíž hejtmanka lhala, když tvrdila, že oznámení bylo podáno "na článek".

Vzhledem k těmto skutečnostem vydavatelství vyzvalo hejtmanku ke zveřejnění následující omluvy: "Já, Jaroslava Pokorná Jermanová, místopředsedkyně ANO a hejtmanka Středočeského kraje, se omlouvám za nepravdivá nařčení vůči paní záchranářce Veronice Brožové a vydavatelství A11, které jsem nespravedlivě obvinila z šíření poplašné zprávy. Žádný takový skutek se nestal a ani otevřený dopis, ani článek na serveru Náš region neuváděl žádné nepravdivé informace. Svého činu lituji a jsem připravena vyrovnat i všechny škody, které z mého jednání vznikly nespravedlivě nařčeným."

Vydavatelství požaduje, aby se omluva objevila na webu hejtmanství, na sociálních sítích jak kraje, tak hejtmanky, v magazínu Středočeského kraje a byla rozeslána do všech médií, která o události informovala.

Nyní společně s právníky zvažuje další postup a shromažďuje důkazy, které prokazují škody vzniklé z hejtmančina obvinění. "Podle výsledků této analýzy se poté budeme řídit. Nevylučuji, že A11 bude podávat žalobu na Středočeský kraj a hejtmanku Jermanovou z ANO, ale nejprve musíme mít jasná fakta," uvedl ředitel vydavatelství A11 Aleš Zavoral.

Ostatní přiznali, že mají prd, to mohla středočeská záchranka udělat taky. Je propojená s politikou a krajem, kritizuje záchranářka Veronika Brožová. | Video: Daniela Drtinová
 

Právě se děje

před 2 hodinami

Hackeři zaútočili na běloruskou státní televizi, ukázali protesty

Běloruští hackeři narušili internetové vysílání běloruské státní televizní a rozhlasové společnosti BT a místo večerních zpráv umístili na její web videa natočená na protivládních protestech. Nahrávky ukazovaly bití a zatýkání demonstrantů běloruskou policií, informuje server Tut.by.

Hackeři přerušili v sobotu večer přímý přenos na webu televize BT ve chvíli, kdy její redaktoři mluvili s náměstkem ministra zdravotnictví o onemocnění covid-19 v Bělorusku. Místo toho se na stránkách objevily záběry z protivládních protestů, které na sociální síti Telegram umístil televizní kanál Current Time TV a kanály Nexta, Onliner a TUT.BY.

Ve stejnou dobu se na telegramovém kanálu skupiny s názvem Kyber-Partyzáni objevila zpráva "Pokud BT nechce lidem ukázat pravdu, ukážeme ji my". Později přestala stránka televize fungovat.

Zdroj: ČTK
Další zprávy