Šternov (Benešovsko) - Na dálnici D1 na Benešovsku se od nedělního odpoledne jezdí jen v jednom jízdním pásu. Ve směru na Brno mezi Šternovem a Psáři je silnice kvůli rekonstrukci uzavřená.
Zatím se omezení obešlo bez kolon a nehod, řekla mluvčí středočeských policistů Štěpánka Zatloukalová.
V úseku mezi Šternovem a Psáři začaly práce na odstraňování původního povrchu vozovky. Provoz silničáři dnes okolo 13:00 hodin svedli do pásu ve směru na Prahu, kde se jezdí ve dvou zúžených pruzích v obou směrech.
Zatím bez komplikací
"Provoz je zatím bez komplikací, není ale vyloučené tvoření kolon, zvlášť v době dopravní špičky," řekla Zatloukalová.
Levý pruh je široký 2,5 metru a pravý 3,15 metru. "Pokud si řidiči nejsou jistí, měli by se auty řadit střídavě, aby dva vozy nejely vedle sebe zároveň," uvedla mluvčí. Práce na odstranění původního povrchu dálnice v jízdním pásu ve směru na Brno potrvají od 7. do 17. dubna.
Podle mluvčí společnosti Eurovia CS Ivety Štočkové budou současně pokračovat práce na zakládání opěr nových nadjezdů, které byly v loňském roce zbourány.
Následovat by měla úplná rekonstrukce tří mostů na trase dálnice, odvodnění a rozšíření konstrukčních vrstev a pokládka nového povrchu dálnice i obnova bezpečnostních prvků v daném úseku.
35 000 aut ročně
Přípravné práce na uzavření poloviny dálnice a pokládku nového povrchu vozovky začaly v osmikilometrovém úseku mezi Šternovem a Psáři na konci března, kdy doprava ve směru na Prahu byla od 49. kilometru svedena do jednoho pruhu a začala stavba provizorních betonových svodidel.
Po nejvytíženější tuzemské dálnici přes Vysočinu denně projede kolem 35 000 aut, blíže k Brnu a Praze intenzita dopravy ještě stoupá. Dálnice D1 je zhruba deset let za životností. Rekonstrukce začala loni. Oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva dopravy měla stát asi 14 miliard korun.