Nová trať začne u tramvajové smyčky Sídliště Modřany, odkud povede ulicí Generála Šišky k Sídlišti Libuš a křižovatce s Novodvorskou. Odtud zamíří k plánované stanici metra D Libuš do míst, kde je nyní autobusová zastávka Pavlíkova. Na prodlouženém úseku bude čtveřice zastávek - Modřanský vodojem, Observatoř Libuš, Sídliště Libuš a Libuš.
U budoucí stanice metra D Libuš bude smyčka pouze dočasná. "Smyčka zde bude pouze do doby, než zprovozníme prodloužení tratě na Nové Dvory, ke které v současnosti zpracováváme projektovou dokumentaci, nebo než bude zapotřebí v daném prostoru zahájit stavbu metra D," uvedl technický ředitel dopravního podniku (DPP) Jan Šurovský. Trať na Nové Dvory bude měřit 1,8 kilometru.
"Můžeme si odškrtnout další důležitý krok pro rozvoj Prahy. Tramvajová trať Modřany - Libuš dnes získala pravomocné stavební povolení a DPP v následujících týdnech vypíše veřejnou zakázku na zhotovitele. Pokud vše půjde, jak má, už na konci roku 2022 bychom se mohli svézt po nové 1,7 km dlouhé tramvajové trati, pro kterou se nám podařilo z 85 % zajistit financování z EU. Majetková situace zde nebyla vůbec jednoduchá. Osobně jsem se scházel s vlastníky pozemků a podařilo se nám celý proces co nejvíce urychlit," řekl Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.
DPP chce letos rovněž zahájit stavbu tramvajové smyčky na Zahradním Městě a prodloužení tratě z Barrandova do Holyně.
Podnik nyní opravuje koleje v Chotkově ulici. Poté, co práce dokončí, zahájí 26. února výměnu kolejí a kolejových oblouků v úseku od křižovatky Bělehradské a Jugoslávské ulice po křižovatku Francouzské a Blanické. Opravy se chystají i v Praze 4, kde podnik opraví trať v ulicích Na Pankráci a v Táborské. V květnu opraví koleje u křižovatky U Bulhara a v červnu na Palackého náměstí.