Pardubicko: Redukce vlaků zkvalitní dopravu a ušetříme

Domácí Domácí
17. 6. 2011 7:43
Pardubický kraj optimalizuje dopravu. Drahá železnice má mít jen páteřní funkci
V našem kraji využívá denně železniční dopravu 23 000 občanů. Neobjednání některých vlaků se dotkne 553 z nich, tvrdí Tichý
V našem kraji využívá denně železniční dopravu 23 000 občanů. Neobjednání některých vlaků se dotkne 553 z nich, tvrdí Tichý | Foto: Pardubický kraj

Moravská Třebová - Pardubický kraj v čele s náměstkem hejtmana Janem Tichým v těchto týdnech radikálně optimalizuje dopravu. Cílem je ponechat drahou železnici jen jako páteřní trasu, méně významné trasy pak obsloužit autobusy. Toto řešení má přinést mnohamilionové úspory. Tentokrát došlo na Moravskotřebovsko.

Ve čtvrtek se náměstek Tichý, zodpovědný za dopravu, dopravní obslužnost a investice, vydal do Moravské Třebové, kde seznamoval starosty regionu s optimalizací zdejší veřejné dopravy, kterou na počátku měsíce schválila krajská rada.

Tichý: Ušetříme 35 milionů a dáme je zpět do dopravy

"V našem kraji využívá denně železniční dopravu třiadvacet tisíc občanů, kteří vykonají dvaačtyřicet tisíc jízd," sdělil náměstek starostům.

"Optimalizací, konkrétně neobjednáním některých vlakových spojů, se dotkneme 553 lidí. Sice říkám, že se jich optimalizace dotkne, nicméně musím dodat, že vše bude kompenzováno autobusovou dopravou, která bude mít navíc oproti vlakům daleko příznivější a komfortnější polohu."

Dodal, že optimalizací veřejné dopravy Pardubický kraj uspoří 35 milionů korun, které investuje zpět do veřejné dopravy.

"Zkvalitnění dopravy, kterého takto dosáhneme, pozná jedenáct tisíc lidí, kteří denně cestují vlakem," uzavřel Tichý.

S konkrétními zásadami optimalizace dopravy a její podobou od poloviny letošního prosince, kdy vstoupí v platnost nové jízdní řády, pak starosty v rámci prezentace seznámil Tomáš Jurček, technolog společnosti Oredo. Tu z poloviny vlastní Pardubický kraj, který Oredo pověřil organizací celého systému veřejné dopravy v regionu.

Jak budou děti jezdit do školy? zajímalo starosty

Starostu Kunčiny Romana Richtera zajímal důvod termínu změny jízdního řádu. "Proč se mění v polovině prosince? Neumím si to představit z hlediska dopravy dětí do školy, nemůžeme kvůli tomu měnit v polovině školního roku začátek vyučování," zlobil se starosta.

Náměstek hejtmana vysvětlil, že doba změny jízdních řádů vychází ze zákona, který stanoví termín změny jízdních řádů na železnici. "Od železniční dopravy, která je, jak jsem řekl páteřní, se pak odvozují jízdní řády autobusů," uvedl. Zároveň Oredo slíbilo aktuálně případný problém řešit a v případě možností jízdní řády upravit.

Každý terminál nemusí být tak drahý jako v České Třebové

Do diskuze se zapojil i zastupitel Moravské Třebové Josef Odehnal, kterého zajímala otázka nutného budování přestupních "terminálů". "Můžete mi říct, kolik bude stát vybudování těchto terminálů, to bude přece spousta peněz," řekl zastupitel.

"Nesmíte si pod pojmem přestupní terminál představit něco podobného jako je terminál v České Třebové. Konkrétně například přestupní bod, který chceme vybudovat v Rosicích u Pardubic, bude stát do 2,5 milionu korun, místo pro přestup z vlaku na autobus v Heřmanově Městci chceme pořídit ještě levněji," odpověděl Tichý.

 

Právě se děje

Další zprávy